بشر از روزگاران کهن به پرندگان مانند دیگر حیوانات توجه داشت و اعتقادها و باورهایی درباره هر یک از این گونه، در بین جوامع مختلف شایع بود. بعضی از اقوام معتقد بودند که روح پس از مرگ به شکل پرنده خاصی و (بیشتر شاهین) در آسمانها به پرواز در می آید. از این رو، این پرنده حالتی الوهی و مقدس می بافت و نقش آن بر آثار مختلف ترسیم میشد. نماد پرنده | فلزیاب |09122200779

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچ دفینه ای در داخل نشانه و یا سمبل قرار ندارد پس از تخریب این نشانه ها خودداری کنید. این باور وجود دارد که پرندگان اساطیری ایران همه به دشمنی دیوان آفریده شده اند. در ادامه به بررسی برخی از مشهورترین نشانه های این پرندگان میپردازیم.

معنی سنگ پرنده در حالت نشسته چیست؟

حالت پر ، بال و سر پا بودن یا نبودن پرنده در رمزگشایی اهمیت بسیاری داره، و همچنین پرنده ای اگر تخم گذار باید به خصوصیاتش آشنا بود واین مورد را دانست که تخم پرنده برای پرنده بسیار ارزش دارد و از آنها کمال حفاظت رو انجام میده

اگر پرنده ای نشسته باشه با بالهای جمع و در حالتی معمولی یعنی پرنده در لانه و کنار تخم هایش هست،حالا اگه ما تخم پرنده رو مثال برای دفینه بحساب بیاریم و پرنده نشسته بود و کاملا حالت معمولی داشت یعنی هدف بسیار نزدیک است و محل تخم گذاری یعنی پشت پرنده اهمیت دارد….

ولی اگر سرپا بود و حالتی حرکت کنان داشت باید دنبال سنگچین یا تنگه سنگی در جهت نگاه پرنده یا در مسیر بال یا دم آن بود، اگر کنار پرنده جوجه باشه تفسیر نماد کاملا فرق میکنه و جوجه ای که جهت مخالف را نگاه میکنه یا مورد مشکوکی در خود داره مسیرو مشخص میکنه درکل شما با شناختن خصوصیات نمادتون وچیزی که برای اون نماد مهم و ارزشمند هست میتونید رمزگشایی رو انجام بدید اموال دیده شده در نماد پرندگان جواهرات وسنگهای بسیار قیمتی و کمیاب هستن.

 

حال میپردازیم به نشان انواع پرندگان در گنجیابی:

کبوتر:

در خاور نزدیک معمولاً کبوتر با هر نام دیگری که معرف باشد، الهه باروری و حاصل خیزی است. کبوتر، اغلب بر عشق دلالت می‌کند و نیز توصیف الهه حاصلخیزی و باروری است.

کبوتر نشانه‌ی پیغام‌بری هم بوده و ایرانیان باستان آن را نشانه‌ی آزادگی نیز می‌دانسته‌اند. در طرح‌ها و نقاشی‌های قدیمی و اشعار شعرا میتوان نشانه‌های زیادی از کبوتر دید

 نماد کبوتر در ایران باستان جزء نمادهای کمتر دیده شده و نشان و نمایانگر اشیاء همسران و زنان حکومتی بوده است.

نماد کلاغ:

مرغان همه زیرکاند و کلاغ از همه زیرک تر است. ایرانیان قدیم به پر کلاغ با احساس ترسی آمیخته به خرافات مینگریسته اند. آنان می پنداشتند که پر کلاغ برای آنان فرونیکبختی به همراه می آورد.

تشرف یافتگان به کیش مهر از هفت مرحله میگذشتند، نماد مرتبه اول کلاغ بود و اعضای این مرتبه ماسک کلاغ به چهره داشتند. و کلاغ را پیکی مقدس و فرشته میانجی بین خدایان و مردمان میدانستند. و هنوز در میان ایرانیان کلاغ خوش خبر است.

نماد عقاب یا شاهین:

عقاب و شاهین هر دو در اساطیر دارای یک معنا هستند و در آثار بدون تمایز بررسی می شوند. در اساطیر آمده است که نخستین پرنده که آفریده شد عقاب بود و نماد آسمان و خورشید است. تصویر عقاب که ماری را به چنگال گرفته یا در منقار دارد تصویری عالم گیر است،

این تصویر نماد پیکار قدرت‌های آسمانی با نیروهای دوزخی و تضاد میان روز و شب و آسمان و زمین و خورشید است. عقاب مظهر برتری و فرمانروایی در آسمان است. در قدیم شهر ها را به صورت پرندگان می ساختند چنان که شهر شوش به صورت شاهین ساخته شد. این پرنده علامت امپراتوری ایران است.

نماد طاووس:

معنای سمبلیک طاووس، تزیینات، تجمل، تکبر، جلال و شکوه خود بینی، رستاخیز، زندگی توأم با عشق، زندگی درباری، زیبایی، سلطنت، شأن و مقام، شهرت، غرور دنیوی، فناناپذیری و مورد ستایش همگان است. در باورهای قومی و اساطیری طاووس نابود کننده مار است. از این رو آن را عامل حاصلخیزی زمین دانسته اند.

وجود سه پرنده نر و ماده و درخت در گنج یابی:

وجود سه پرنده نر، ماده و درخت در گنج یابی هم گاهی در میان نماد های باستانی دیده شده و اینکار رمزگاشیی شده؛ برای تفسیر چنین نمادی اول باید در محیط بیرون این نشان باید درخت کهنسال وجود داشته باشد وجود یک جفت نر و ماده در کنار یک پرنده دیگر هم این یعنی یک جفت یعنی یک جایگاه و جایگاه پرندها خب روی درخته پس با اشاره نگاه پرنده و وجود درخت کهنسال،

یعنی شما در جهت نگاه پرنده در سمت راست عکس باید درخت کهنسالی وجود داشته باشه که زیر درخت قبر و مال ارزشمندی قرار گرفته احتمال وجود یک تصویر پرنده دیگر در کنار اون درخت نیز هست که اون جهت آخرو به شما نشان میده…و نماد رو با جفت اخر تکمیل میکند. هرنمادی که در فضای مربعی بود جز علامت ضربدر و جوغن دایره نشان ورودی نیست.

شرکت راد فلزیاب :

در شرکت راد فلزیاب سعی شده تا بهترین دستگاه های روز جهان با بهترین تکنولوژی،ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش  به دست مشتری رسانیده شود،همچنین شرکت راد فلزیاب به شما این اجازه رو میدهد تا قبل از خرید دستگاه مورد پسند خود را تست کرده و در صورت رضایت کامل آن را خریداری کنید،همچنین بعد از خرید از آموزش رایگان این شرکت بهره مند شوید.

شما میتوانید کیفیت وکارایی هر کدام از طلایاب ها را در سایت ما دنبال کرده و خرید مطمئن و ارزان خود را از شرکت راد فلزیاب انجام داده و از آموزشهای رایگان ما بهره مند شوید.

در شرکت راد فلزیاب به شما بهترین دستگاه های بازارهای بین المللی معرفی میشود تا شما را برای یک خرید هوشمندانه  یاری نماید همچنین همکاران ما آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان جهت مشاوره و خرید انواع دستگاها بوده تا شما را برای یک خرید مطمئن و ارزان یاری نمایند.

تلفن تماس: 09122200779