فلزیاب :

در توضیح کیت فلزیاب ، فلزیاب به دستگاهی گفته میشود که علاوه بر اینکه فلزات را تشخیص می دهند ،توانایی اسکن و ارایه تصویر فلزات مورد نظر را نیز دارند .نمونه بارزو موفق فلزیاب تصویری سیستم های فلزیاب جت اسکن امریکایی میباشد که در ایران تقاضای زیادی دارد و فروش خوبی دارد البته هیچ دستگاهی  قابلیت ارایه تصویر به صورت زنده و عکس واقعی فلزات را نداردبلکه فقط تصویر حدودی و تخمینی فلزرا نمایان می کند به طور کلی 60% به تصویر اعتماد کرد .

 

فلزیاب ها به 2 دسته تقسیم می شود :

1- فلزیاب ردیاب (سیستم آنتنی شعاع زن )

2-فلزیاب پالسی( وی ال اف )

کیت فلزیاب

اگر بخواهیم در رابطه با خود کیت توضیح مختصری داده باشیم:

درکیت فلزیاب باید بگوییم به برد مجزای دستگاه فلزیاب که قاب یا جعبه ی خاصی ندارد کیت فلزیاب گفته میشود. این روزها شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از افراد انواع دستگاه های فلزیاب اورجینال  صنعتی یا تفریحی را به صورت کیت فلزیاب مونتاژ شده در ایران خرید و فروش میکنند. شرکت راد فلزیاب نیز از این مورد مستثنی نیست و برای راحتی کاوشگران و مشتریان خود علاوه بر خرید و فروش و انجام امور فلزیاب , طلایاب, گنج یاب ,حفره یاب , دفینه یاب ,معدن یاب, دستگاه های نقطه زن پالسی , دستگاه فلزیاب تصویری  و …. در امر فروش کیت فلزیاب نیز اپراتورها را راهنمایی میکند. . میتوان گفت  کیت فلزیاب معمولا یک برد آماده و ماژولار فلزیابی قدرتمند است که البته این محصول بصورت کاملاً حرفه ای و تجاری طراحی و ساخته میشود.

معمولا  تمامی پارامترهای محصول ساخته شده منطبق بر یک پکیج آماده با کاربری های فلزیاب حرفه ای می باشد.

کیت فلزیاب
کیت فلزیاب

بعد از مرحله ی خرید و تهیه ی کیت فلزیاب سوالی که ممکن است برای اپراتور پیش آید چگونگی راه اندازی این سیستم است.

برای راه اندازی یک کیت فلزیاب تنها احتیاج به اتصال یک باتری 12 ولت برای تغذیه آن می باشد. معمولا این سیستم ها تمامی آپشن های تخصصی و حرفه ای از جمله نمایشگر گرافیکی با منوهای حرفه ای برای راه اندازی و تنظیم فلزیاب، تفکیک عالی، قدرت بسیار بالا در عمق زنی، ثبات بالا، حساسیت بی نظیر به فلزات با ارزش، حذف ذرات و… را دارا می باشند .

در کار با خرید فلزیاب شما به عنوان یک اپراتور باید نکاتی را در نظر داشته باشید . نسبت میزان درصد و آلودگی مناطق و موقعیت های  موجود در صحنه کار شما باید سیستم فلزیاب را تنظیم نمائید تا صدا و تصویر و حرکت آنتن بهترین واکنش را بر روی هدف اصلی داشته باشد در زمان تمرین و عملیات اصلی بین اهداف غیر آهنی و آهنی در صدا یا صوت و تصویر و حرکت آنتنی دقت داشته باشید و به نسبت زاویه یا  تغییر صدا یا حرکت آنتن توجه کنید تا در اثر تمرین بهترین تنظیم را به سیستم فلزیاب دست .

این روز ها در کیت فلزیاب فرکانسی  که از طراحی های جدیدی پیروی میکنند برخلاف مدل های قبلی که آنالوگ بودند و تنظیمات آنها دستی انجام می شده و خطا های بسیاری داشتند، سیستم ها دیجیتالی بوده و همه تنظیمات را کاملا به شکل اتوماتیک انجام میدهد و کاربر و اپراتور نیازی به تنظیم خاصی نخواهد داشت.

کلید ها و شاسی هایی که در کیت فلزیاب باید روی پانل پشتی دستگاه قرار گیرند شامل چه مواردی میباشد.

1 – کلید روشن و خاموش دستگاه

2 – محل اتصال لوپ(کوئل) دستگاه که با نام (COIL) مشخص شده است

3 – درگاه شارژ دستگاه که با نام (charge) مشخص شده و باید تنها از شارژر مخصوص دستگاه استفاده شود.(نکته: از اتصال شارژر های متفرقه جدا خودداری نمایید و شارژر را فقط از فروشنده درخواست نمایید)

4 – درپوش فیوز(نصب این مورد اختیاری می باشد).

قسمتهایی از دستگاه که باید بر روی پانل جلوی دستگاه قرار گیرند:

صفحه نمایشگر۲*۱۶ جهت اعلان وضعیت دستگاه،تفکیک،میزان شارژدهای،خطاهای احتمال،گذارشات،عمق تقریبی هدف و ….

درگاه جک هدفن ۳٫۵ میلی متری: می توانید هر نوع هدفن یا هدست با جک ۳٫۵ میلی متری را به این درگاه وصل نموده تا صدای بلندگو قطع و از هدفن شنیده شود.(نصب این مورد اختیاری می باشد)

دستگاه های فلزیاب های مدرن و پیشرفته که دارای تشخیص و تفکیک نوع فلز و آلیــاژهای متفاوت را دارا می باشد بسیار گران می باشد، لذا باید از فکر ساخت این نوع فلزیاب ها دست کشیـــد و به ساخـــت فلزیاب هایی که دارای مداری ساده تر و ضمنا دسترسی به قطعات موجود در بازار باشد کرد. پس اگر بخواهیم مدارات فلزیاب ساده تری تهیه و یا درست نمائید نباید تــــوقع داشته باشید که برد و حساسیت بالای دستگاه های فلزیاب گران قیمت را داشته باشد.
فلزیاب ها بر اساس عملکرد مدار آن ها به چندین دسته تقسیم مــی شوند که شامل فلزیاب هایــی از نوع PI , VLF , IB , BFO و … می باشند.
جهت شناخت هرچه بیشتر از انواع فلزیاب های گفته شده می توانید با تهیه کتاب های فلزیاب و یا از سایت های مربوط به فلزیاب ها در اینترنت جستجو کرده و آشنایی بیشتری به دست آورده و به اطلاعات خود بیفزاید.

فلز و آلیــاژهای متفاوت را دارا می باشد بسیار گران می باشد، لذا باید از فکر ساخت این نوع فروش دستگاه فلزیاب دست کشیـــد و به ساخـــت فلزیاب هایی که دارای مداری ساده تر و ضمنا دسترسی به قطعات موجود در بازار باشد کرد. پس اگر بخواهیم مدارات فلزیاب ساده تری تهیه و یا درست نمائید نباید تــــوقع داشته باشید که برد و حساسیت بالای دستگاه های فلزیاب گران قیمت را داشته باشد.
فلزیاب ها بر اساس عملکرد مدار آن ها به چندین دسته تقسیم مــی شوند که شامل فلزیاب هایــی از نوع PI , VLF , IB , BFO و … می باشند.
جهت شناخت هرچه بیشتر از انواع فلزیاب های گفته شده می توانید با تهیه کتاب های فلزیاب و یا از سایت های مربوط به فلزیاب ها در اینترنت جستجو کرده و آشنایی بیشتری به دست آورده و به اطلاعات خود بیفزاید.
با نگاهی به گفته های بالا و با توجه به خواست علاقه مندان کیت های فلزیاب آموزشی تولیدی مهرام کیت اقدام به تولید چند نوع کیت فلزیاب آمــوزشی نموده است. البته این نکته قابل ذکر مـــی باشد که این کیت های فلزیاب کارکرده آموزشی تولید شده هرگز برد نسبت به عمق که در اصلاح گفته می شود چند متر را می زند در آن حد یا اندازه نمی باشد و نیـــز از حساسیت کمتری برخوردار مــی باشد و در حـــد کیت فلزیاب آموزشی می باشد چرا که همانطور که گفته شد فلزیاب های مدرن و قوی حتی به چند ده میلیون تومان می رسد. پس در نتیجه از کیت های فلزیابی که توسط تولیدی مهرام کیت و یا دیگر تولید کنندگان کیت عرضه می گردد نباید انتظار کیت های فلزیاب قوی و با حساسیت زیاد را داشته باشید.
تولیدی مهرام کیت این کیت را طوری تولید کرده که ساخت آن به سهولت انجام گرفته و بخاطر کارکرد آسان با آن از لحاظ هزینه ایی که کرده اید دارای برد و حساسیت قابل قبولی می باشد و خواسته شما را برآورده خواهد کرد.
در آخر این نکته قابل ذکر می باشد که نباید توقع زیادی از این کیت به عنوان کیت فلزیاب حرفه ایی داشته باشید.

معرفی فلزیاب PI :

فلزیاب القای پالس PI ) PULSE INDUCTION) بیشترین فلزیاب های موجود در بازار هستند. مزیت این فلزیاب ها دارا بودن قدرت بالا ، ساده بودن تنظیمات ، استفاده از یک سیم پیچ ، عدم تاثیر پذیری در برابر خطای ناشی از خاک و پایداری بیشتر نسبت به دیگر سیستم ها می باشد.
این فلزیاب اصل بدلیل استفاده از فرکانس های خیلی پایین در مقابل خطاهای ناشی از اثرات زمین مصون هستند.
عیب این سیستم ها (PI) تابعیت حساسیت نسبت به جریان مصرفی است و عمدتا این دستگاه ها بدلیل قدرت بالا ، مصرف جریان زیادی هم دارند. همچنین از قدرت تفکیک کمتری برای فلزات آهنی و غیر آهنی نسبت به سایر سیستم ها بر خوردار هستند.
فلزیاب های PI بطور مطلق پیشرفته ترین دستگاه فلزیاب هستند در حالیکه سایر فلزیاب ها بطور نسبی فلزیابند. این به این معنی است که شما می توانید فلزی را در مجاورت حلقه جستجو (سیم پیچ) یک فلزیاب غیر PI قرار دهید و آن را مجددا تنطیم کنید تا نسبت به آن فلز حساس نباشد اما فلزیاب های PI اینگونه نیستند و حساسیت آن ها نسبت به انواع فلزها بطور خودکار متغیر است.

شرح کارکرد مدارات  PI :
اساس کار این سیستم همانگونه که از نام آن پیداست ایجاد جریان متناسب با قدرت دستگاه در حلقه جستجو (سیم پیچ) و قطع ناگهانی آن است. در زمان عبور جریان یک میدان مغناطیسی متناسب با نوع جریان و مقدار آن در اطراف حلقه جستجو (سیم پیچ) ایجاد می گردد. با قطع جریان میدان مغناطیسی صفر شده و یک نیروی ضد محرکه در آن القاء می شود که پیک آن بسیار بیشتر از ولتاژ اعمال شده به سیم پیچ می باشد.

دراین مقاله ماسعی کرده ایم که شما عزیزان را با فلزیاب و بهترین دستگاه فلزیاب و انواع آن تا حدودی آشنا کنیم،شرکت راد فلزیاب سعی دارد با خدمات پس از فروش وتست وآموزش و گارانتی بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه نماید.

در شرکت راد فلزیاب سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئین و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید:

09122200779

@felezyab_faraz1992

@faraz_felezyab