همه چیز راجب دستگاه های فلزیاب، طلایاب و گنج یاب: در سالهای اخیر استفاده از دستگاه فلزیاب بسیار مرسوم بوده و میبینیم که همه روزه تعداد زیادی متقاضی داشته و بازار خرید و فروش در این حوزه بسیار گرم میباشد.

افراد و مشاغل زیادی هستند که به خرید دستگاه فلزیاب پرداخته اند، مانند شرکت های آب و فاضلاب که برای پیدا کردن لوله های زیر زمینی از این دستگاه ها استفاده کرده و میتوان گفت برای انجام فعالیتشان بسیار حائز اهمیت میباشد.

راد فلزیاب
راد فلزیاب

طلایاب از چند متری طلا را تشخیص می دهد

مثلا برای پیدا کردن اشیاء فلزی در فرودگاه از این دستگاه ها استفاده میشود که میتوان گفت بسیار هم مهم میباشد.

استفاده از این دستگاه ها در بسیاری از موارد برای گنج یابی صورت میگیرد و افرادی که علاقمند به گنج یابی هستند به سراغ این دستگاه ها میروند و به کاوش طلا یا انواع فلزات مورد نظر میگردند.

اما در اصل دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب و حفره یاب چه هستند و چه کاربرد هایی دارند؟

در این مطلب سعی کردیم انواع دستگاه ها را معرفی کرده و تفاوت آنها را برایتان بازگو کنیم.

فلزیاب چیست

به ساده ترین شکل میتوان گفت دستگاه فلزیاب عبارت از دستگاهیست که قادر به کاوش انواع فلزات در زمین، دیواره ها و … مکان هایه مختلف است.

انواع  دستگاه های فلزایاب ، طلایاب و گنج یاب

انواع دستگاه های فلزیاب و طلایاب و گنج یاب  در اجرا کاوش لایه های زیرین زمین کرده و در برابر انواع فلزات عکس العمل نشان داده و اپراتور را از وجود فلز آگاه میکند. هرگاه این میدان‌های مغناطیسی به جسم یا قطعه فلزی در محدوده آن میدان مغناطیسی برخورد کند شدت میدان مغناطیسی فلزیاب تغییر می‌کند و دستگاه متوجه وجود فلز در اطراف دیسک یا آنتن می‌شود. پس از آن با استفاده از تکنولوژی که در آن به‌کاررفته است اطلاعات را در اختیار اپراتور دستگاه فلزیاب قرار می‌دهد.

خرید  دستگاه های فلزیاب ، طلایاب و گنج یاب

خرید از شرکت فراز در مورد دستگاه فلزیاب باید به این نکته توجه کنید که قدرت و توانایی تفکیک فلزات، نشان‌دادن، آنالیز و … بسته به نوع سیستم و ساختار آن متفاوت خواهد بود. هرچه میزان میدان مغناطیسی تولید شده توسط فلزیاب بیشتر باشد، عمق کشف فلز نیز بیشتر خواهد شد. در اصل میزان و عمق جستجو فلزیاب باتوجه‌به اندازه، شکل و جنس فلز تغییر می‌کند و همیشه در نوسان است. برخی مواقع این عمق بیشتر و گانی نیز کمتر خواهد بود.

راد فلزیاب
راد فلزیاب

طلایاب چیست؟

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افراد فلزیاب و طلایاب را با هم یکی میدانند، درست است که از نظر تکنولوژی، ظاهر و کاربری این دستگاه‌های شباهت‌های زیادی با هم دارند. اما طلایاب با فلزیاب در جزئیات تفاوت‌های زیادی با‌هم دارند. بر خلاف اسم آن طلایاب به دستگاهی گفته می‌شود که علاوه بر مشخص‌کردن مکان فلز قادر خواهد بود که نوع فلز را نیز مشخص کند. در واقع طلایاب می‌تواند بگوید که فلزی که یافت کرده است یک فلز با آلیاژ آهن است. یا یک فلز تیرآهنی، این موضوع در زمان جستجو و کشف طلا از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.