در این مقاله ما سعی داریم که یک تعریف مختصری از فلزیاب و فلزیاب پالسی به شما عزیزان بدهیم .

قبل از اینکه در مورد فلزیاب پالسی صحبت کنیم تعریف کوتاهی از فلزیاب در این مقاله میخواهیم مطرح کنیم تا شمارا بیشتر با فلزیاب اشنا کنیم.

فلزیاب به دستگاهی گفته می شود که  توانایی مشخص کردن فلزات در عمق های مختلف را دارد .

راد فلزیاب
راد فلزیاب

خرید فلزیاب پالسی

دستگاه های قیمت فلزیاب یک میدان مغناطیسی دراطراف دیسگ جستجوگر خود ایجاد میکنند.زمانی که جسم فلزی دیگری درمحدوده میدان مغناطیسی قراربگیرد شدت میدان مغناطیسی تغییر میکند ودستگاه فلزیاب با این تغییرات متوجه وجود فلزدردر اطراف دیسک خود خواهد شد وآن را آشکار اطلاع  میدهد.

ویژگی های فلزیاب:

ویژگی دستگاه فلزیاب خوب باید عمق آن حداقل 3 متر داشته باشد تا بتواند به عنوان یک دستگاه فلزیاب افراد را به هدف خود نزدیک کند.

یکی از ویژگی های دستگاه  فلزیاب خوب را میتوان استفاده از نشانگر حساسیت و متراژ دانست  تا زمانی که از آن  به عنوان یک دستگاه  فلزیاب استفاده می شود به خوبی نسبت به فلزهای پیدا شده در عمق زمین حساسیت نشان داده و این حساسیت روی دستگاه به کاربر اعلام نماید.

یکی دیگر از ویژگی های  انواع  فلزیاب که میتواند  به عنوان طلایاب مورد استفاده قراربگیرد،امکان تغییر فرکانس است.

یکی از مهم ترین ویژگی های انواع مدل های دستگاه  فلزیاب موجود دربازار را میتوان وزن و ابعاد آن دانست .

هرچه فلزیاب مورد نظر دارای ابعاد و وزن مناسب تری باشد قابلیت حمل آن نیزبیشترشده ونگهداری آن نیز آسان تر است .

انواع  دستگاه فلزیاب:

1-فلزیاب تفریحی                   2-فلزیاب مغناطیسی

3-فلزیاب ماهواره ای               4-فلزیاب پالسی

5-فلزیاب نقطه زن                   6- فلزیاب شعاع زن

راد فلزیاب
راد فلزیاب

قیمت فلزیاب پالسی

فلزیاب های پالسی بر خلاف فلزیاب های ( VLF)میتوانند بطور هم زمان از یک سیم  پیچ به عنوان فرستنده و گیرنده استفاده کنند . البته این نکته را در نظر داشته باشید که معمولا در این نوع دستگاه ها از دو یا سه سیم پیچ استفاده می شود.در فلزیاب  ابتدا جریان الکتریکی را به سیم پیچ فلزیاب انتقال داده و سپس یک پالس قوی ولی کوتاه تولید می شود. لازم به ذکر است در هر پالس یک میدان مغناطیسی کوتاه به وجود می آید که با ارسال پالس ارسالی و به پایان رسیدن آن جهت میدان مغناطیسی تغییر کرده و در مدت بسیار کوتاهی یک دامنه نوک تیز ایجاد می شود. به این دامنه پالس یا پالس برگشتی گفته می شود.

نحوه به وجود آمدن پالس برگشتی اینگونه بوده که وقتی پالس ارسالی با فلزی بر خورد می کند پالس برگشتی به وجود می آید که باعث تولید یک جریان الکتریکی کوتاه در سیم پیچ سیستم می شود. معمولا فلزیاب ها می توانند در هر ثانیه 100 پالس ایجاد کرده و ارسال کند و این پالس ها را دریافت کند. البته ممکن است تعداد این پالس ها تغییر کند.

پالس هایی که با ارسال و برخورد به اجسام فلزی تولید می شوند بسیار ضعیف بوده و سیستم شعاع زنی آنتنی تقویت کننده فلزیاب با تقویت این پالس ها آنها را به جریان مستقیم تبدیل می کند.زمانی که دستگاه از روی شئ فلزی عبور می کند مولد صوتی که در خروجی القای فلزیاب پالسی  نصب شده دچار تغییر صدا می شود و دستگاه با این هشدار نشان می دهد که به جسم فلزی بر خورده است.

در سیستم  فلزیاب می توان  گفت  که فلزیاب به دو کویل جداگانه نیاز ندارد  توسط یک کویل هم میتواند کار فرستنده و هم گیرنده  را انجام دهد.این تکنولوژی با استفاده از یک سیم پیچ شارژ پالس های جریان را نشان می دهد.

شرکت مینلب  یکی از  محصول  معروف خود  را  به نام GP  تولید کرده  است .همینطور شرکت لورنز دیپ فلزیاب معروف( Lorenz z1  ) را تولید کرده است که بسیار معروف است.

 فلزیاب هایی که  دارای  سیستم  پالسی هستند هر پالس یک میدان مغناطیسی دارد وهنگام  خاموش شدن  پالس این میدان مغناطیسی مخالف  این میدان مغناطیسی از بین میرود.

همین کار باعث میشود که دامنه  شیب دار در کویل به وجود بیاید که باعث میشود که جریانی در کویل به نام (back emf) می شود.

زمانی که جسم فلزی در اطراف میدان مغناظیسی سیم پیچ حضور دارد یک میدان مغناطیسی مخالف توسط پالس ایجاد شده سپس سیستم پیش تقویت کننده دستگاه موج به وجود آمده را تقویت کرده و به قسمت صوتی دستگاه انتقال می دهد  و در نهایت دستگاه هشدار داده که جسم فلزی را شناسایی کرده است.

مزایای فلزیاب پالسی(PI ):

از مزایای قابل توجه  فلزیاب حساس نبودن آنها در برابر کانی ها ی داخل زمین اشاره کرد که  برخلاف نمونه های دیگر هشداری در برابر این نوع  مواد نمی دهد.

همچنین این دستگاه ها عمق زنی بیشتری نسبت به بعضی فلزیاب های دیگر مانند فلزیاب های(VLF) دارند. عمق زنی سیستم های پالسی بین 3تا 3/5 تعیین شده است.

 در زمان خرید فلزیاب پالسی باید توجه کرد که عمق زنی دستگاه فلزیاب پالسی بیشتراز 3متر و نیم متر مطرح کرده باشند.  این درست نیست و فقط برای تبلیغ است چون بیشتر از عمق ذکر شده دستگاه عمق نمیزند.

معایب دستگاه فلزیاب پالسی :

این نوع سیستم های فلزیاب پالسی معایبی دارند  که میتوان به مصرف بیش از حد آن اشاره کرد، از جمله مشگل دیگر فلزیاب پالسی قدرت تفکیک پایین آنهاست .این فلزیاب ها  حساسیت پایین تری نسبت به فلزات ارزشمندی مثل طلا، مس و نقره مورد بحث هستند که کاوشگران  دستگاه  فلزیاب  پالسی را کمتر از فلزیاب های دیگر استفاده میکنند.

اغلب براین باورند که بعداز خرید سیستم پالسی باید شروع به کارکنند ولی این درست نیست بعد از آموزش باید تمرین های زیادی انجام شود تا شما به صورت حرفه ای کار خود را هدفتمند انجام دهید و بعد از خرید به صورت دقیق کاتولوگ را مطالعه کنید در واقع تمامی فلزیاب ها اینگونه هستند .

شما باید تمامی امکانات سیستم را کاملا بشناسید و ببینید چگونه عمل میکنند مثلا درجه صدا و دکمه های هر دستگاه طور عمل خواهند کرد.

راد فلزیاب
راد فلزیاب

دستگاه های  فلزیاب پالسی را از فروشگاه های معتبر و شرکت های باسابقه خریداری کنید چون امکان هرگونه  کلاهبرداری  و سو استفاده از آنها میتواند صورت بگیرد .

شرکت راد فلزیاب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در فروش فلزیاب ها با  ارسال به تمامی نقاط جهان و گارانتی و تست و آموزش و خدمات  پس از فروش سعی  دارد بهترین خدمات را به شما کاربران عزیز و محترم رائه دهد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09122200779