فلزیاب:

در تعمیر دستگاه فلزیاب دستگاهی است که اغلب برای اشیاء قدیمی استفاده می شود ، از این دستگاه ها برای موارد مختلفی استفاده می شوند  که جست و جوی طلا یکی از کاربرد آن است.  به تعریف دیگر فلزیاب به دستگاهی گفته میشود که قادر به شناسایی وجود قطعات فلزی درزیر زمین از جمله خاک یا درون سنگ  باش راتشخیص میدهد.

براساس نوع ،ویژگی ها و ارزش های برند متفاوت است . طیف گسترده ای از قیمت فلزیاب ها برای اهداف خاصی وجود دارد.

 

فلزیاب تصویری:

خرید دستگاه فلزیاب تصویری به فلزیابی گفته میشود که علاوه بر توانایی شناسایی فلز ،قابلیت اسکن،وارایه  تصویر فلز مورد نظر را دارد هیچ دستگاهی قادر به اسکن به صورت زنده و نشان دادن عکس واقعی فلز نیست  وفقط  شکل حدودی  فلز را نمایان میکند که به طور کلی میتوان60% به تصویر اعتماد کرد.

نحوه عملکرد فلزیاب ها :

 فلزیاب بنابر نوع طراحی مدار خود دارای توانایی کاوش هدف میباشد ودر صد توان تشخیص فلزیاب به تنظیمات دستگاه فلزیاب بستگی دارد.اینکه عده ای با فلزیاب بدنبال طلا رفته و موفق نمی شوند ربطی به در صد توان تشخیص فلزیاب ندارد و موفقیت در زمینه کشف هدف مورد نظر مرتبط با تجربه شخص فلزیاب درزمینه نوع فعالیت خود داشته و کشف گنج یک عملیات حرفه ای است .اینکه یک دستگاه فلزیاب چند در صد میتواند تشخیص دهد در زمان آزمایش  وتست دستگاه مشخص میشود. چون زمانی که یک  دستگاه  فلزیاب  مسیر یا نقطه مرکز یک هدف نمونه را مشخص میکند نشانه درصد توان تشخیص آن دستگاه

قیمت فلزیاب میباشد و البته بعضی از افراد تا نزدیکی هدف نمونه عملیات جستجو را به انجام می رساند ولی نمیتواند در مختصات یابی نقطه مرکز هدف را مشخص کند این عمل از درست عمل نکردن شخص فلزیاب یا طلایاب در عملیات نقطه یابی می باشد و ارتباطی به تشخیص  دستگاه طلایاب  یا فلزیاب  ندارد .

دلایل استفاده از دستگاه فلزیاب:

1-پیداکردن و گنج و دفینه های باستانی :پیدا کردن گنج و دفینه بیشتر در ایران ،مصر ، عراق ، ترکیه و سایر کشورهای باستانی رواج دارد و به دلیل اینکه در کشورهای غربی تمدن های کهن و باستانی کمتر دیده شده است و همچنین تفاوت های فرهنگی آنها و تفاوت در مراسم دفن مردگان مقدار گنج و دفینه بسیار کم است. ارزیابی در کشورهای غربی بیشتر جنبه تفریحی و سرگرمی داشته و ازجمله دلایلی است که از فلزیاب های مبتدی برای انجام این کار بهره می برند.

 2-فعالیت باستان شناسی  وتاریخی : پیدا کردن و بررسی آثار به جا مانده از تمدن های باستانی و گذشتگان می تواند به درک بهتر ما از ساختار فرهنگی و اجتماعی آنها کمک کند و این کار با بررسی این آثار بهتر و دقیق تر انجام می شود. سازمان میراث فرهنگی و بسیاری از دانشگاه‌های فعال در رشته باستان شناسی و تاریخ با استفاده از این دستگاه های  فلزیاب  و سایر روش‌ها نظریات خود را در مورد حکومت های گذشته تصحیح و یا تکمیل می‌کنند و اشیا کشف شده را پس از بررسی های علمی به موزه ها جهت نمایش عمومی می سپارند.

3– فعالیت های صنعتی مربوط به ساخت و ساز: بسیاری از این دستگاه های فلزیاب  همچون فلزیابهای BFO برای پیدا کردن لوله های زیر زمین ، مفتول و میلگرد های موجود در بتن ، کابل های برق زیر زمین و … کاربرد دارند.

تعمیر دستگاه فلزیاب
تعمیر دستگاه فلزیاب

تعمیر دستگاه فلزیاب :

مشگلات رایجی که دستگاه  نیاز به تعمیرات فلزیاب و طلایاب دارد:

1-دستگاه  فلزیاب روشن نمی شود.

2- دستگاه فلزیاب خطا  میدهد.

3-دقت  دستگاه فلزیاب یا طلایاب کم یا ضعیف میشود.

4-نمایشگر دستگاه فلزیاب  کار نمی کند.

حتما اگر قصدخرید فلزیاب را دارید دستگاه فلزیابی را تهیه کنید که فروشنده دستگاه را تحت هر شرایطی برای شما تست کرده باشد مثل فضای خاکی و..وبا گارانتی و تعمیر دستگاه طلایاب ارزان مطمعین تحویل دهد. بهترین روش تست فلزیاب در 10 لایه خاکی است از جمله مواد معدنی و ذرات مختلف، آهک ، بتن ، خاک مرطوب و… میباشد.

توجه کنید که وقتی شما تعمیردستگاه فلزیاب را در خاک معمولی یا صخره امتحان کنید تست بسیار معمولی است ،براي خريد فلزياب از فروشگاه ها و سايت هاي معتبر اقدام به خريد فلزياب کنيد تا اگر به مشکلي برخورديد، با مهرفروشگاه بتوانيد به شرکت سازنده براي تعمیر دستگاه فلزیاب برويد.

1- اولين فاکتور در خراب بودن يك دستگاه  فلزیاب  اين است كه به نحوه  كاركرد درست مدار تسلط كامل داشته باشيد. منظوراين است كه خيلي اوقات پيش ميايد كه كاربر يك دستگاه عمدا يا غیر عمدی ادعا مي كند كه دستگاه خراب است. وجود عيب مورد ادعا بايد براي شما ثابت شود و نکته اصلی اينكه بايد بدانيد اگر عيب دستگاه  را برطرف كرديد چه اتفاقي در تعمیر دستگاه فلزیاب مي افتد.

۲- از كاربر دستگاه بپرسيد كه آخرين بار كه انواع دستگاه فلزیاب را تعمیرکرده است چه زماني بوده و آيا در لحظه خراب شدن دستگاه چيزي توجهش را جلب کرده است یا خیر؟

۳- از اسان ترین و ساده ترين حدسها شروع كنيد : آيا دستگاه در زمان تعمیر فلزیاب  به برق وصل است؟ آيا محل اتصالها محكم است ، فيوز سالم است و یا  خیر ؟

۴- قبل از دستكاري مدار و حتي استفاده ازمولتي متر يا اسكوپ ، تمام احساس پنجگانه ( و حتي ششمين حس ) را براي تعمیر دقيق مدار براي تعمير دستگاه فلزياب استفاده  كنيد  بوي غير عادي ، بخشي از مدار كه سياه شده ،  صداي جرقه ، داغ شدن بيش از حد يك قطعه

همونطوري كه حدس زديد از همين جا به بعد تجربه به كمكتان خواهد آمد كه بهتر روي اين مسايل قضاوت كنيد. البته به نظرعجيب ميايد ولي به جرات مي توان گفت كه خيلي بيشتر از نصف عيبهاي دستگاه هاي الكترونيكي را مي شود تا همينجا تشخيص داد.

۵- اگردر مرحله قبل ديديد كه يك قطعه خراب است یا سوخته است مي توانيد آن را در زمان تعمیر دستگاه فلزیاب تعويض کنيد. البته انتظار نداشته باشيد عيب حتما برطرف شود چون يك عيب ديگر هم ميتواند عامل سوختن مقاومت يا تركيدن خازن شود.

۶- ازاين مرحله به بعد ،اطلاعات الكترونيكي و تجربه حرف اول روبرای کاربر دستگاه شما ميزند. چرا كه بايد حدس و گمان های مختلفي داشته باشيد و سعي كنيد خودتان را در زمان تعمیر دستگاه  فلزیاب  به عيب نزديك  كنيد  و مشگلات را حل کنید .

در شرکت  راد فلزیاب سعی شده است بهترین  دستگاه‌های  موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.
برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

09122200779

@Faraz_felezyab

@Felezyab_faraz1992