گنج یاب

فهرست مطالب

امتیاز دهید page

همه دستگاه های فلزیاب انواع فلزات را میتوانند پیداکنند اما تفاوت گنج یاب ها با دستگاه های دیگر درتوان تفکیک انهاست .تفکیک به معنی قائل شدن بین باارزش وبی ارزش مانند اهن است به زبان ساده ترگنج یاب ها توانایی تشخیص طلا از دیگرفلزات دیگرداراهستند دراین بین تعدادی ازدستگاه ها توانایی تشخیص انواع سنگ قیمتی مثل الماس ،زمردو…نیزدارند.

افراد به طور طبیعی با شنیدن اسم گنج یاب، ذهنشان به سوی پیدا کردن گنج و اجسام قدیمی سوق پیدا می‌کند. این دستگاه توانایی تشخیص اجسام فلزی در هر مکان را دارند. به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر دستگاه از توانایی تشخیص بالاتری برخوردار باشد، قطعا دارای کارایی بیشتری نیز خواهد بود. این دستگاه همانند دستگاه فلزیاب کار می کند و تفاوت چندانی این دو دستگاه باهم ندارند. این دستگاه برای فلزات قدیمی که سالهای طولانی زیرخاک هستند فرکانس های بالاتری را نشان می دهد که ممکن است شما را با اشتباه روبه­رو کند.

راد فلزیاب
راد فلزیاب

گنج یاب چیست

گنج یاب به دستگاهی گفته می شود که علاوه بر شناسایی فلز قادر است با ارزش یابی ،ارزش دار بودن یا به عبارتی طلا یا غیر طلا بودن فلز را مشخص نماید. دستگاه گنجیاب همچنین  توانایی کشف و تشخیص نوع فلزات مدفون شده در زیر زمین را دارد.

انواع دقیق ترین دستگاه گنج یاب

انواع مختلفی با استفاده از دستگاه فلزیاب صرفا به این معنی خواهد بود که شما بخواهید جسم فلزی که می تواند هر چیزی اعم از فلزات با ارزش و گران بها و یا غیرآهنی و بی اهمیت باشد را در نقطه ای کور شناسایی کنید ، از تکنولوژی گیت های ورود به هواپیما در فرودگاه گرفته تا دقیق ترین دستگاه گنج یاب که به صورت کلاسیک استفاده می شوند. دستگاه های فلزیاب حالا با پیشرفت تکنولوژی به دسته بندی های جزئی تر و دقیق تری تقسیم می شوند که قیمت آن ها نشان دهنده اصلی ترین تفاوت آن ها می باشد. انواع گنج یاب با توجه به مدلشان، قیمت‌های مختلفی دارد. کلا دستگاه‌های گنج‌ یابی مثل طلایاب و فلزیاب در بازار ایران، به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شود:
دسته اول این دستگاه‌ها، دستگاه‌ه ای فلزیاب آنالوگ هستند که هم با کمک عقربه و هم با به صدا درآمدن بوق، محل تقریبی قرار گرفتن فلز در زیر خاک را نشان می‌دهد.
همچنین دسته دوم این تجهیزات، دستگاه‌های فلزیاب دیجیتال است که برخی مدل‌های پیشرفته این دستگاه‌های فلزیاب قادرند جنس شیء پیدا شده و متراژی را که شیء در آن قرار دارد، در اختیار جوینده قرار بدهد.
دسته سوم این تجهیزات، به فلزیاب ‌های آنتنی معروف است. این دستگاه‌ ها کارشان شعاع زنی است و در محیط‌ هایی استفاده می‌شود که وسعت زیادی دارد.
اما دسته چهارم و پیشرفته‌ ترین نوع دستگاه‌ های فلزیاب، دستگاه‌ های فلزیاب تصویری است که می‌تواند شکلی از شیء قرار گرفته در دل زمین را در نمایشگر به تصویر بکشد.

فلزات در بحث گنج یابی به دو گونه آهنی و غیر آهنی تقسیم می شوند به اینگونه که فلزاتی مانند آهن فولاد چدن چون خاصیت مغناطیس شونده دارند که در خانواده فلزات آهنی قرار دارند.
گروه دوم فلزاتی هستند که به آنها غیر آهن می گویند و خاصیت مغناطیس شونده ندارند: مانند طلا نقره مس قلع سرب برنز آلومنیوم و مفرغ همگی از خانواده فلزات غیرآهنی می باشند.

هر دستگاه فلزیاب قدرت نفوذ در زمین را دارد که به آن عمق کاوش دستگاه گنج یاب گفته می شود همچنین از عوامل مهم در عمق کاوش دستگاه می توان به جنس فلزو یا بزرگی آن اشاره کرد عواملی چون جنس خاک، بزرگی لوپ، سیم پیچ دستگاه شکل فلز و مدارات بکار رفته در دستگاه به نوعی در این امر دخالت دارند.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی‌های انواع مدل ‌های دستگاه موجود در بازار را می‌توان وزن و ابعاد آن دانست
هر چه فلزیاب مورد نظر دارای ابعاد و وزن مناسب تری باشد قابلیت حمل آن نیز بیشتر شده و نگهداری آن نیز آسان تر است.
با توجه به اینکه این دستگاه‌ها معمولاً توسط افراد در مسیر‌های سخت حمل می‌شود، وزن و ابعاد مناسب آن می‌تواند کارایی دستگاه را بالا برده و استفاده از آن در مسیر‌های کوهستانی که احتمال پیدا کردن طلا و انواع فلزات گرانبها بیشتر است را آسان تر نماید.

یکی دیگر از ویژگی ‌های انواع گنج یاب که می‌تواند به عنوان طلایاب نیز مورد استفاده قرار بگیرد، امکان تغییر فرکانس است.
با توجه به اینکه در جاهایی که دارای خاک نرم است لازم است تا عمق بیشتری مورد جست و جو و کاوش قرار بگیرد، باید بتوان فرکانس دستگاه را بالا برد.

این در حالی است که در محیط‌ هایی با صخره‌ های سخت برای بالا بردن قابلیت نفوذ پذیری دستگاه طلایاب، بهتر است فرکانس دستگاه پایین باشد تا به راحتی از موانع سخت عبور کند و افراد را به هدف‌های مورد نظر خود نزدیک نماید.
البته مهم ترین عامل در تعیین قیمت یک فلزیاب را می‌توان امکان حذف ذرات ناخواسته دانست.
برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از کاوش و جستجوی خود بگیرید احتیاج دارید تا از بین انواع گنج یاب و فلزیاب ها بهترین آن را در اختیار داشته باشید .
اکثر اپراتور های دستگاه های فلزیاب و طلایاب و گنج یاب هم می دانند، که بهتر نتیجه گرفتن در کاوش دفینه باید از بهترین گنج یاب و دنیا استفاده کرد .

بهترین دستگاه گنج یاب در حال حاظر

دستگاه گنج یاب هر فعالیتی به یک سری تجهیزات و ملزومات نیاز دارد. برای فلزیابی نیز برخی از موارد جزء مهمترین تجهیزاتی هستند که باید داشته باشید دستگاههای نقطه زن یک انتخاب ایده آل و بسیار ضروری هستند و در حین حفاری به اهمیت آن پی خواهید برد. برای پیدا کردن محل دقیق اشیاء فلزی کوچک در توده ای از خاک این نقطه زن ها میتوانند به شما کمک کنند.

پیدا کردن محلی برای کاوش یکی از هیجان انگیز ترین جنبه های گنج یابی است. البته این موضوع بستگی به هدف شما از فلزیابی دارد که شما به فلزیابی به چشم یک تفریح نگاه میکنید یه به دنبال هدفی خاص ( برای مثال گنج و دفینه ) در محلی خاص هستید. اگر قصد شما تفریح است ساحل ، خانه های قدیمی ، روستاهای متروکه و مناطق باستانی میتوانند انتخاب های خوبی باشند.

از آنجا که ساخت فلزیاب یک کار سرگرم کننده است شما می توانید به این موضوع با عنوان سرگرمی و تفریح نگاه کنید.

اصل مهمی که در ساخت فلزیاب قابل توجه است مغناطیس است . یک فلزیاب با استفاده از یک سیم پیچ میدان مغناطیسی تولید میکند و آن را به زمین هدایت میکند و از همین طریق اگر فلزی در زیر زمین نهفته باشد با اعلان صدای بوقی که به بلند گو وصل است ، میتواند شما را آگاه کند.

راد فلزیاب

قیمت دقیق ترین دستگاه گنج یاب

قیمت دستگاه گنج یاب در اصل هر کدام از آن ها ساختار کلی یک فلزیاب را دارند، اما مسئله اینجاست که تعدادی از آن ها برای استفاده های تفننی، معمولی و یا حرفه ای در دسترس خریداران قرار می گیرند. تعدادی از آن ها امکان تفکیک فلزات و همین طور تشخیص گران بها بودن و یا نبودن آن را نیز بر عهده دارند؛ آن ها با توجه به پالس های مغناطیسی ارسال شده، سعی می کنند شدت را اندازه گیری کرده و از این راه خیلی ساده نوع فلز را تشخیص می دهند.

فلزیاب ها , طلایاب ها و دقیق ترین دستگاه گنج یاب میتوانند مسئله خوبی برای پیدا کردن اشیا قدیمی مدفون باشند. پس میتوان گفت یکی از اشیا ملزوم برای گنج یابی فلزیاب ها میباشند.

قیمت گنج یاب به نحوه کار به این صورت است که جریان از حلقه بیرونی سیم پیچ عبور کرده و میدان مغناطیسی به زمین ارسال می کند.

اشیاء فلزی اگر در این میدان قرار داشته باشند بنابه خاصیت القا الکترومغناطیس از خود میدان مغناطیس بسیار ضعیفی تولید میکنند و در نتیجه حلقه بیرونی این سیگنال ها را دریافت کرده و به مدار اصلی فلزیاب برای تحلیل و بررسی ارسال می کند و بدین ترتیب عمق عمق فلز و جنس آن و حتی اندازه آن به اپراتور معلوم می شود.

فلز یاب ها با تکنولوژی القا پالسی چگونه کار می کنند؟
انواع گنج یاب و فلزیاب ها ، در لوپ خود از یک یا چند سیم مشترک به عنوان فرستنده و گیرنده استفاده میکنند که با تکنولوژی ارسال پالسهای قوی به زمین باعث ایجاد میدان مغناطیسی شدید در زمین می شوند.
لازم به ذکر است در این روش پالسها سریعا برگشت خورده و موقعی که فلز در این میدان قرار بگیرد میدان مغناطیسی تولید شده در آن سریعاً توسط پالسهای برگشت تشخیص داده می شود. فلزیاب های پالسی برای زمین های مرطوب همچنین شوره زارها و یا کاوش گنج در اعماق زیاد کاربرد فراروانی دارند.

1 -فلزیاب با کیفیت باید نشانگر حساسیت داشته باشد.

2-دستگاه قیمت فلزیاب و یا گنج یاب  یا طلایاب قابلیت تنظیم فرکانس را باید حتما داشته باشد.

3-بالانس(تعادل یا توازن) دستی داشته باشد .اگر بالانس دستی نباشد و اتوماتیک باشد عمق نفوذ کمتر می شود.

4-گنج یاب  حرفه ای باید حتما تفکیک آهن و غیر آهن و یا حتی نوع جدید تفکیک یعنی just gold (فقط طلا) را داشته باشد.

5-حذف ذرات حداقل ۶۰% داشته باشد.توجه کنید که مهم ترین عامل در قیمت گذاری یک گنج یاب یا فلزیاب یا قیمت طلایاب همین عامل حذف ذرات می باشد.حتی گاهی حذف ذرات ۸۰% و ۹۰% دو برابر با هم اختلاف قیمت دارند!!

6-اگر قصد خرید گنج یاب  داشتید از فلزیاب هایی استفاده کنید که دارای سیستم کاری VLF و PI و از همه بهتر PI تغییر یافته باشد که سیستم کاری PI تغییر یافته تلفیقی از دو نوع سیستم کاری VLF و PI میباشند .در واقع هم قدرت تفکیک نوع VLF را دارد و هم قدرت نفوذ نوع PI را دارد.

اصول کار دستگاه گنج یاب چیست

خوب است که به ساختار کلی و فنی انواع گنج یاب و سیستم های طلایاب و تأثیر برق و خاصیت مغناطیسی در عملکرد آن اشاره‌ای کنیم.
اگر تاکنون با پیچیدن سیم پیچ سیم به دور میخ و قلاب آن باتری، الکترومغناطیسی درست کرده اید، می‌دانید که مغناطیس و برق مانند یک زوج متأهل قدیمی هستند که وقتی یکی را پیدا کردید پیدا کردن دیگری کار چندان دشواری نیست.

فلزیاب‌های گوناگون به روش‌های مختلفی کار می‌کنند. یک فلزیاب حاوی یک سیم پیچ سیم است که به سیم پیچ فرستنده، معروف است. هنگامی که برق از طریق سیم پیچ جریان پیدا می‌کند، یک میدان مغناطیسی در اطراف آن ایجاد می‌شود.
همانطور که ردیاب فلزی را روی زمین می‌چرخانید میدان مغناطیسی را نیز به حرکت در می‌آورید. اگر ردیاب را بر روی یک شیء فلزی جابجا کنید، میدان مغناطیسی متحرک بر اتم‌های داخل فلز تأثیر می‌گذارد. در حقیقت، نحوه حرکت الکترون‌ها (ذرات ریز “که در اطراف آن اتم‌ها” در حال چرخش هستند) را تغییر می‌دهد.

بنابراین هنگامی که یک ردیاب فلزی را بر روی یک قطعه فلز حرکت می‌دهید میدان مغناطیسی حاصل از دستگاه فلزیاب باعث می‌شود که یک میدان مغناطیسی دیگری در اطراف فلز ظاهر شود. و به راحتی بتوان اشیای فلزی را شناسایی و پیدا نمود.
برای این که عمق اکتشاف توسط این دستگاه افزایش یابد باید میدان مغناطیسی که توسط دستگاه فلزیاب ایجاد می‌شود بیشتر باشد. میزان عمقی که این دستگاه ‌ها قادر به تشخیص هستند با توجه به جنس فلز، شکل و اندازه و… می‌تواند متفاوت باشد.

دقیق ترین دستگاه گنج یاب چه خصوصیاتی دارد

از دستگاه  گنج یاب در صنایع مختلفی استفاده می شود که امروزه بسیاری از آن برای کشف دفینه استفاده می نمایند. همانظور که میدانید امروزه دستگاه های متعددی برای فلزیابی اختراع و به بازار عرضه شده اند اما باید بدانید که این دستگاه ها چه کاربرد هایی خواهند داشت.

در حالت کلی می توان گفت: این دستگاه ها که به عنوان یابندی فلز هستند این توانایی را دارند که بتوانند هرگونه شی فلزی که در شعاع مشخصی از دستگاه قرار دارد را تشخیص داده و به اطلاع شما برساند. باید بدانید که این دستگاه را مثل دقیق ترین دستگاه گنج یاب می توانید در هر نوع فضایی مورد استفاده قرار دهید. برخی از مدل های پیشرفته ای که به بازار عرضه شده حتی توانایی تشخیص جنس فلز را نیز دارد که این امر سبب شده خیل عظیمی از مردم به خرید این دستگاه ها رو آورند.

با استفاده از کویل جستجو 8 اینچ، شما به طور معمول سکه هایی در ابعاد 8-12 اینچ پیدا خواهید کرد. با توجه با مقالات قبلی و توضیحاتی که خوانده اید بهترین فلزیاب موجود در دنیا فلزیابی نیست که بزرگ ، کوچک , زیبا و شکیل و یا گرانترین دستگاه گنج یاب باشد. بلکه مهمترین نکته این است که کدام دستگاه هنگام تست پاسخگو خواهد بود.

از نظر کارشناسان فنی و متخصص در این حوزه بهترین دستگاه فلزیاب و گنج یاب به دستگاهی گفته می شود که بتواند در شرایط مختلف آب و هوایی و شرایط مختلف زمین مانند : شوره زار ،کوهستانی ، معدنی ، آهکی و … با تمامی قدرت کار کند . و بتواند در حین کار ثبات و پایداری تنظیمات را حفظ کند . به عنوان مثال در حین کار از تنظیم خارج نشود و اپراتور را خسته و گیج نکند . دستگاهی که این خاصیت را داشته باشد دستگاه خوبی می باشد . و اگر بتواند آپشن های دیگری از قبیل باطری خوب ، ظاهر و پرتابل برای حمل و نقل آسان ، منوی ساده و قابل کارایی برای عموم داشته باشد میتوان گفت از بهترین دستگاه هاست و میتواند اپراتور یا کاوشگر را به هدف برساند .

فلزیاب ها در ایران بیشتر برای مصارف گنج یابی و دفینه یابی کاربرد دارند. همچنین از این دستگاه برای گیت های فرودگاه ها و زندان ها و یا برای مصارف صنعتی ساحتمان بکار گرفته می شود.
دستگاه فلزیاب یا گنج یاب قادر به تشخیص اجسام فلزی می باشد که اغلب زیر زمین یا مخفی گاه های پنهان شده وجود دارد کاربرد دارد.

انواع گنج یاب یا فلزیاب ها میدان مغناطیسی را در اطراف خود ایجاد می کنند و موقع قرار گرفتن شی فلزی در این میدان دستگاه متوجه این تغییر در میدان می شود. بنابراین بزرگی و کوچکی حتی جنس فلز در شدت این میدان مغناطیسی تاثیر بسیاری دارد.

فلزیاب ها در هنگام تشخیص شی ممکن است به صورت تصویر، صوت یا حرکت آنتن به اپراتور نوع فلز و عمق یا اندازه آنرا مشخص کند که نحوه عملکرد این فلزیاب ها را در زیر شرح می دهیم.
فلزیاب ها دارای 2 عدد سیم پیچ هستند که یکی برای فرستادن فرکانس و دیگری برای گرفتن فرکانس کاربرد دارد.
در لوپ ها حلقه بیرونی سیم پیچ فرستنده است و جریانی با فرکانس 6.6 کلیو هرتز دارد.
همچنین در حلقه درونی فلزیاب ها سیم پیچ گیرنده شامل می شود که به عنوان آنتن گیرنده دستگاه گنج یاب عمل می کند.

راد فلزیاب

انواع گران ترین دستگاه گنج یاب

انواع دستگاه گنج یاب این اطلاعات به شما کمک میکند در خرید دستگاه فلزیاب هوشمندانه تر عمل کنید. فرکانس بر روی یک فلزیاب، تعداد دفعاتی است که سیگنال در هر ثانیه توسط فلزیاب ارسال و دریافت می شود. فلزیاب های فرکانس پایین، عمیق تر اسکن می کنند، بنابراین عمق تشخیص کلی را بهتر می کنند.

بیشتر مدل های کلی هدف در فرکانس های پایین تر عمل می کنند. فلزیاب های فرکانس بالا نسبت به اشیاء کوچک و طلا حساس هستند. اگر شما به دنبال آثار کوچک تر یا طلائی هستید، می توانید یک واحد با فرکانس بالاتر انتخاب کنید. با این حال، آن ها قادر به نفوذ عمیق به زمین نیستند. این عمقی است که گرانترین دستگاه گنج یاب قادر به جستجو برای سکه ها و اشیاء دیگر در آن است.

فلزیاب های فرکانس پایین ارائه عمق بیشتری دارند. ترکیب خاک جستجو می تواند تاثیر عمیق جستجو و همچنین کویل جستجو را داشته باشد. بزرگ تر جستجو کویل، عمیق تر می توانید آن را جستجو کنید. شما معمولا می توانید سکه ها را به عمق یک و نیم برابر قطر کویل جستجو پیدا کنید.

نمایندگی گنج یاب:

هنگام خرید گنج یاب : به این نکته توجه کنید که اگر دستگاه فلزیاب گران قیمت باشد، دلیل خوب و حرفه ای بودن دستگاه فلزیاب نیست .
مهم ترین شگرد کلاهبرداران عرصه فلزیابی این است که با انتشار عکس هایی از عتیقه جات مختلف صحنه سازی شده ادعا می کنند که این عتیقه جات توسط دستگاهی که ما فروخته ایم کشف شده اند و هر هفته با انتشار عکس های این زیرخاکی ها که اکثرشان جعلی و جدید است تلاش به اغفال خریداران دستگاه می کنند و حتی باعث می شوند کسانی که توان مالی کمی دارند نیز به خرید دستگاه وسوسه شوند.
در حالی که دستگاهی که فروشنده ادعا می کند مثلا از 5 متری جنس در آورده است در واقع بیشتر از 2 متر کارایی ندارد و تمامی این موارد صحنه سازی و دوز و کلک بوده تا فروشنده بتواند دستگاه خود را بفروشد اما به چه قیمتی؟! …
مواظب این فروشنده نماها باشید.

از اجزا تشکیل دهنده گنج یاب ها می توان به چه شکل استفاده کرد 

دسته لوپ یا دستگیره تعادل و نگهدارنده لوپ و فلزیاب
دستگاه مادر شامل مدارات الکترونیکی و سیستم هشدار و باتری و
آنتن که فلز را تشخیص می دهد ، اشاره کرد
فلزیاب های تفریحی؛ امواج بسیار کوتاه فرکانس یا وی ال اف
این فلزیاب ها جهت کاوش فلزات در سطح زمین طراحی شده اند و در بهترین شرایط 1-2 متر زمین را می توانند نمایان سازند.‍
فلزیاب های تفریحی قدرت تفکیک گوناگونی از یکدیگر دارند. این دستگاه ها می توانند فلزات آهنی را از غیر آهن جدا سازند
فلزیاب ها با تکنولوژی القای پالسی(پی آی) چگونه کار می کنند؟
فلزیاب های حرفه ای با سیستم القای پالس دارای قدرت بسیار زیادی نسبت به مدل های قبلی عمل می کنند و مناسب برای کاوش فلزات در اعماق زمین می باشند. این دستگاه ها باتری قدرتمند دارند چراکه انرژی زیادی مصرف میکنند و قادر هستند به هر فلزی در زیر زمین حساس باشند که انواع گنج یاب و طلایاب های حرفه ای را شامل میشوند.

فروش گنج یاب هوشمند

فروش گنج یاب زمانی که جسم فلزی در محدوده میدان مغناطیسی قرار بگیرد.شدت میدان مغناطیسی تغییر کرده و دستگاه فلزیاب با این تغییرات متوجه وجود فلز در اطراف دیسک خواهد شد و آنرا آشکار و اطلاع میدهد هر چقدر شدت میدان مغناطیسی تولید شده. توسط دستگاه بیشتر باشند.عمق کاوش فلز بیشتر خواهد بود.عمق کاوش توسط فلزیاب با توجه به اندازه.شکل جنس فلز تغییر کرده و کمتر وبیشتر میشود.

معمولا فلزیاب به فاصله فلز نیز اشاره میکنند. و هر چه فاصله فلز یا دستگاه نزدیک تر باشند در هدفون دستگاه صدایی با تن بالاتر ایجاد میشود و یا سوزن دستگاه فراتر میرود. اساس کار فلزیاب های صنعتی بر کار 3سیم پیچ است.

سیم پیچ انتقال دهنده و 2 سیم پیچ دریافت کننده در دو طرف انتقال دهنده.طرح و ترکیب بندی سیم پیچهای دریافت به شکلی است که فلزهای 1 میلی متری یا کوچکتر را شناسایی میکند و ترکیب بندی ان به صورتی است که مواد غذایی را از خود عبور میدهد این فراین اتوماتیک است و تداخلی با پروسه تولید ندارد.

بهترین دستگاه گنج یاب های حرفه ای

از ویژگی های دیگر دستگاه گنج‌یاب می توانیم به استفاده از آن در پیدا کردن کابل و لوله و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی شهری که مکان آنها به طور کامل مشخص نیست نام برد. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توانیم به عملیات نیروهای پلیس برای تشخیص بمب، مواد منفجره و عملیات تروریستی نام برد. طلایاب ارزان  انواع مختلفی دارند که به طور کلی می‌توانیم آنها را به سه دسته تقسیم کرد. دسته اول این گونه هستند که وجود اجسام فلزی را در زمین یا در مکان‌های  مختلف تشخیص می دهد. دسته دوم فلزها را از نظر آهنی و غیرآهنی بودن تشخیص می‌دهند. و دسته سوم دستگاه‌های گنج یابی هستند که این دو دسته را تکمیل می‌کنند.

کاربران گرامی لطفا توجه داسته باشید که هرگز بدون اطلاع از فروشندگانی که موقعیت مکانی مشخصی ندارند، اقدام به واریز مبلغی به حساب آن‌ها جداً خودداری فرمایید، ترفند این سودجویان بدین گونه است که با خطوط اعتباری اقدام به تبلیغات می‌نمایند و پس از مدت کوتاهی خطوط جدیدی را جایگزین کرده تا شناسایی نشوند.

برای گنج یابی احتیاج است که از دستگاههایی استفاده شود که دارای کیفیت مناسب هستند و با خاک ایران سازگاری داشته باشند.

محصولات طراح: محصولاتی هستند که به طور ذاتی مشابه فلزیاب اورجینال با کیفیت کمتر کپی سازی شده است! در این نوع محصولات تمرکز اصلی تولید کننده بر حفظ ظاهر و بسته بندی است تا کیفیت چرا که اولین چیزی که خریدار با آن موجه می شود ظاهر کالا است. همین تشابه زیاد خریدار را گمراه و سود هنگفتی را نصیب فروشنده سودجوی فلزیاب تقلبی و گرانترین دستگاه گنج یاب می نماید.

محصولات High Copy، نیز محصولاتی هستند که به طور ذاتی اصل محسوب می شود اما بنا به هر دلیل دوباره مورد تعمیر در کارخانه اصلی قرار گرفته و با نشان High Copy عرضه شده و به همین دلیل تولید کننده آن را با قیمت به مراتب نازلتری عرضه می نماید.

ویژگی گنج یاب

1 -فلزیاب با کیفیت باید نشانگر حساسیت داشته باشد.

2-دستگاه فلزیاب و یا گنج یاب  یا طلایاب قابلیت تنظیم فرکانس را باید حتما داشته باشد.

3-بالانس(تعادل یا توازن) دستی داشته باشد .اگر بالانس دستی نباشد و اتوماتیک باشد عمق نفوذ کمتر می شود.

4-گنج یاب  حرفه ای باید حتما تفکیک آهن و غیر آهن و یا حتی نوع جدید تفکیک یعنی just gold (فقط طلا) را داشته باشد.

5-حذف ذرات حداقل ۶۰% داشته باشد.توجه کنید که مهم ترین عامل در قیمت گذاری یک گنج یاب یا فلزیاب یا طلایاب همین عامل حذف ذرات می باشد.حتی گاهی حذف ذرات ۸۰% و ۹۰% دو برابر با هم اختلاف قیمت دارند!!

6-اگر قصد خرید گنج یاب  داشتید از فلزیاب هایی استفاده کنید که دارای سیستم کاری VLF و PI و از همه بهتر PI تغییر یافته باشد که سیستم شعاع زنی انتنی کاری PI تغییر یافته تلفیقی از دو نوع سیستم کاری VLF و PI میباشند .در واقع هم قدرت تفکیک نوع VLF را دارد و هم قدرت نفوذ نوع PI را دارد.

نکات مهم راجب دقیق ترین گنج یاب

نکاتی راجب دقت مهمترین موردی است که در این دستگاه ها باید حتما رعایت شود. ساخت این دستگاه ها با بهترین و مرغوبترین مواد اولیه بوده و به همین دلیل دقت تمامی انواع آنها بالا بوده و می توانند حتی تا یک سانتی متری فلز را تشخیص دهند. در دوران قدیم با استفاده از میله هایی این کار انجام می شده که این میله ها قدرت تشخیص تقریبی محل فلز را داشته اند و با استفاده از آنها میزان شعاع بسیار کمتری را می توان پوشش داد اما امروزه با عرضه شدن مدل های به روز فلزیاب به بازار شاهد هستیم که بر روی مانیتور آن حتی متراژ باقی مانده تا فلز نیز نشان داده می شود.

ویژگی هایی که میتواند در قیمت گنج یاب تصویری تاثیر داشته باشد چیست

باید عمق نفوذ ۳ الی ۴ متر را داشته باشد
دارای نشانگر عمق کاوش باشد
دارای قابلیت تنظیم و تغییر فرکانس باشد (شیفت فرکانس)
داری نشانگر حساسیت باشد و قابلیت تنظیم و تغییر میزان حساسیت را داشته باشد

باید قابلیت تفکیک کنندگی بین آهن و غیر آهن را داشته باشد و در صورت جدید بودن دستگاه مد فقط طلا (Just Gold) را داشته باشد
دارای هر دو نوع بالانس دستی و اتوماتیک باشد (بالانس دستی برای کاوشگران حرفه ای بسیار مهم است)
دارای تفکیک حداقل ۶۰ درصد باشد
ویژگی حذف ذرات ناخواسته را داشته باشد(این عامل سبب افزایش دقت دستگاه میشود)
تصویری بودن دستگاه فلزیاب یک قابلیت اضافه و کمکی است و ربطی به عملکرد و کیفیت آن ندارد. شاید فلزیاب تصویری در نظرتان حرفه ای تر بنظر بیاید ولی به یاد داشته باشید تصویری بودن هیچ ربطی به عملکرد دستگاه ندارد اما اگر به خرید دستگاه طلایاب و یا فلزیاب تصویری علاقه مند هستید بهترین نوع دستگاه های تصویری فلزیاب و گنج یاب ،دستگاه های با سیستم کاری PI تغییر یافته هستد. قیمت گنج یاب تصویری ارزان
سبک و کم حجم باشد این عامل سبب میشود که علاوه بر حمل آسان ، نگهداری از آن نیز راحت تر شود
امکان حذف ذرات ناخواسته حداقل ۵۰ درصدی را داشته باشد زیرا مهم ترین عامل در قیمت گذاری یک گنج یاب یا فلزیاب همین عامل حذف ذرات است.

یک باور غلط و رایج در بین خریداران این است که هر چه قیمت یک چیزی بیشتر باشد بهتر و با کیفیت تر است.سعی کنید این باور غلط را از خود دور کنید!

متاسفانه در ایران به علت آشفته بودن بازار خرید و فروش دستگاه های گنج یابی ، قیمت گنج یاب و سیستم های

طلایاب ارزان با نوسانات زیادی روبه رو بوده و قیمت دقیقی برای آن مشخص نیست .

این روزها کسب و کار فروش فلزیاب ها پر از کلاه برداری و سو استفاده شده است .

کسانی اسم خود را فروشنده گذاشته اند که هیچ اطلاعات مفیدی از سیستم های گنج یابی ندارند .

متاسفانه چون قیمت گنج یاب به طور دقیق مشخص نبوده و هر شخصی برای خود شروع به تبلیغ می کند و هرکسی قیمت جداگانه ای میدهد تا از خریدار پول بیشتری برای دستگاه بسیار بی کیفیت دریافت کند.

با فروش دستگاه بدون داشتن جا و مکان مشخص و شرکت ثبت شده مبالغ کلانی به جیب می زند.

توجه داشته باشید که اگر از شخص دستگاهی خرید کنید عواقب بدی خواهد داشت  ابتدا باید از قیمت گنج یاب تصویری و فلزیاب ارزان  اگاهی داشته باشید و سپس از شرکت و فروشگاه های معتبر دستگاه تهیه کنید به هیچ عنوان از شخص دستگاه نخرید وحتما بابت دستگاهی که خریداری میکنید گارانتی و خدمات پس از فروش دریافت کنید ودر زمان خرید دستگاه را تست کنید .

کسانی که از دستگاه های فلزیاب استفاده می کنند می دانند که ویژگی های مختلف دستگاه می تواند در رسیدن اهدافی که فرد دارد بسیار موثر باشد.

به همین دلیل است که از میان مارک ها و انواع مختلفی که در بازار وجود دارد باید :

با اطلاعات دقیق برای خرید بهترین و مناسب ترین محصول مورد نظر اقدام نمود.

به غیر از توجه به قیمت گنج یاب باید دقت داشته باشید افرادی که در دست شروع به فروش دستگاه های فروش گنج یاب میکنند ، اگر دستگاهی که خریداری کردید اصل یا اورجینال نباشد، به علت نداشتن جا و مکان ثابت نمیتوانید به هیچ عنوان از این فرد شکایتی داشته باشید . اینگونه افراد معمولا بعد از فروش سایت یا کانال خود را مسدود کرده و همچنین شماره خود رامسدود می کنند و شما دیگر نمیتوانید به این افراد دسترسی داشته باشید .

درخرید گنج یاب و همچنین قیمت گنج یاب ها انتخاب دستگاه هایی  که فروش  بالا دارند  و در میان خریداران  محبوب تر هستند نیز همیشه  تکنیک  انتخابی  خوبی است. چون هم بهتر پشتیبانی  می شوند و هم  مشکلات نرم افزاری و  سخت افزاری  آن ها در اسرع  وقت حل  می گردد.

اگر سیستمی را مثلا با عنوان  قیمت گنج یاب ها گران ترین دستگاه خریداری میکنید. دلیل بر کیفیت فوق العاده ی این سیستم و  گرانترین دستگاه  گنج یاب نیست پس مراقب قیمت های وسوسه کننده باشید واز عرضه کننده های  معتبر و خوشنام  خرید  گنج  یاب و دستگاه  فلزیاب انجام  دهید.

سیستم های مختلف گنج یاب در ایران

انواع سیم پیچ انتقال دهنده سیگنال الکترو معناطیسی با فرکانس بسیار بالا را انتقال میدهد. معمولا سیم پیچ دریافت کننده هیچ سیگنالی را نمیخواند. وقتی یک ذره فلز وارد محدوده یابنده میشود.ذرات باعث ایجاد یک سیگنا ضعیف مثبت در اولین سیم پیچ دریافت کننده و یک سیگنال ضعیف منفی در دومین دریافت کننده میشود. این سیگنال تقویت کننده هستند. و امکان شناخت وجود فلز را باعث شده و یک سیگنال خروجی می فرستد. این سیگنال خروجی شروع فرایند توقف نوار مقاله است.

در صنایع وقتی از فلزیاب صنعتی استفاده میکنیم. که میزان آلودگی کمتر از 2 درصد میباشد. در غیر این صورت مقاری زیاد مواد مفید و خوب از دست خواهد رفت.

فلزیاب ها انواع و کاربردهای مختلفی دارند. از فلز یاب های صنعتی در صنعت های مختلف مثل فرش ماشینی صنایع بستهبندی چوب بری و کارخانه ها استفاده میشود. این دستگاه در حال حاضر بخش جدایی ناپذیر و ضروری از هر فرایند صنعتی هستند.شرکت های تولید نان گوشت ماهی.صنعت نساجی لبنیات تنقلات و شیرینی سازی و یا دارویی همه نیاز دارند. تا محصولات ایمن و عاری از هرگونه آلودگی فلز داشته باشند.

در صنایع غذا سازی در پروسه تولید یک مشکل عمده مسئله ایمنی غذا و عدم وجود خرده فلزات در بسته بندی مواد است. به همین دلیل از فلز یاب ها در خط تولید این کارخانجات استفاده فراوانی میشود.

و در حال حاضر در تولید پوشاک و یا صنعت پوشاک گیاهی بعد از دوخت کامل لباس و قبل از اینکه لباس ها بسته بندی شوند برای بررسی اینکه آیا هر گونه آلودگی سوزن فلز سوزن شکسته و غیره در لباس وجود ندارد. یعنی به دلیل نیاز به ایمنی بیشتر از فلزیاب استفاده میشود.

بعد از گفته های بالا ، باید بگوییم که نوعی از سیستم های فلزیاب وجود دارند که با تفکیک فلزات با ارزش از فلزات بی ارزش و تشخیص طلا ، کاوشگران را به هدف خود برسانند که این نوع از سیستم ها را گنج یاب میگویند.

متاسفانه در ایران به علت آشفته بودن بازار خرید و فروش دستگاه های گنج یابی ، قیمت گنج یاب و سیستم های فلزیاب با نوسانات زیادی روبه رو بوده و قیمت دقیقی برای آن مشخص نیست .

گنجیاب تصویری

به فلزیابی گفته میشود که قابلیت شناسایی فلز،قابلیت اسکن،و ارائه تصویرفلزمورد نظرراداردالبته هیچ دستگاهی قادربه اسکن صورت زنده ونشان دادن عکس واقعی  فلز نیست وفقط شکل حدودی و تخمین فلز را نمایان می کند وبه طور کلی می توان ۶۰٪به تصویراعتماد کرد.به طوردقیق گنج یاب تصویری نوع سیستم پیشرفته ازفلزیاب ها می باشدکه بااستفاده ازسنسورهای مگنومتریا Gp بطورپیشرفته زمین را اسکن کرده و داده های جمع اوری کرده وبه صورت تصاویر۳بعدی دراختیارکاوشگرقرارمیدهند.تفاوت فلزیاب ها وطلایاب هاوگنج یاب ها  درهمین موضوع است یعنی فلزیاب به دستگاهی گفته میشود که فقط قادر است فلز مورد نظرراشناسایی کند  ونمی تواندباارزش یا بی ارزش بودن فلز راتشخیص دهد درحالی که گنج یاب وطلایاب این ویژگی رادارد.

گنج یاب تصویری مانند فلزیاب های صوتی که پس از پیداشدن شی موردنیاز الارم میدهند تصویری برروی نمایشگر ایجاد میکند.البته به این معنا نیست که تصویرفلزبرروی نمایشگرنشان میدهد بلکه باعلائمی خاص شما را از خود فلز اگاه میکند.

ویژگی ها ی یک گنج یاب تصویری

باید عمق نفوذ حداقل 3 متر داشته باشد .

نشانگر تصویری متراژ را داشته باشد .

از لحاظ ابعاد و قابلیت حمل سبک و کم حجم باشد .

گنج یاب تصویری باید قدرت تغییر فرکانس را داشته باشد .

تفکیک حداقل 50% داشته باشد .

قدرت حذف ذرات را داشته باشد .

از دستگاه هایی که قیمت های کذاف و دور از ذهن و منافات و تضاد بالایی با فروشندگان دیگر دارند دوری کنید  .

دستگاهی را برای خریداری انتخاب کنید که امتحان خود را قبلا پس داده مانند PI – VLF و ..

توجه کنید که تصویری بودن دستگاه عملکرد و عمق زنی دستگاه را بیشتر میکند .

گروهی از گنج یاب هاکه دستی هستندگنج یاب های راکتی نام دارند .

گنج یاب تصویری ارزان چه عملکردی دارد

دقت کنید که این دستگاه در مدل های تجاری و تاسیساتی و تفریحی وجود دارند که هر کدام کارایی خاص خود را داشته و نمی توان از هر فلزیابی برای مقصد خود استفاده کرد .
از طرفی این روزها بسیاری از افراد اقدام به فروش فلزیاب کرده اند بی انکه در این زمینه تخصصی داشته باشند. عزیزانی که به دنبال این نوع دستگاه ها هستند باید دقت لازم در هنگام خرید را داشته باشند چرا که به دلیل اطلاع رسانی ضعیف و نبود منابع اطلاعاتی خوب و عدم وجود صنف تایین قیمت گنج یاب تصویری ، بسیاری از افراد سودجو با تبلیغات فریبنده اقدام به کلاه برداری از شما خواهند کرد.

خرید فلزیاب تخصص نیاز دارد و کار هر کسی نیست. پس تنها از افراد مختصص به دنبال خدمات فروش این دستگاه باشید.اما در اینجا لازم می دانیم برای شما علاقه مندان در مورد انواع فلزیاب کمی صحبت کنیم و کمکی کرده باشیم به بالابردن اطلاعات عمومی شما.
یکی از معمول ترین فلزیاب هایی که می توان در ایران یافت نوع vlf است.
این فلزیاب بسیار سبک و کم حجم است و دارای یک دیسک کوچک در جلوی دستگاه می باشد. همانطور که می دانید وظیفه این دیسک تولید میدان مغناطیسی بوده و هر چقدر این میدان مغناطیسی بزرگ تر و قوی تر عمق بیشتری را می توان توسط این دستگاه کاوش کرد.

پس به دلیل کوچک بودن دیسک در این مدل نمی توان توقع چندانی از ان داشت و معمولا عمق های کمتر از یک متر را می توان با این دستگاه ها کاوش نمود.

در مدل های vlf معمولا یک صفحه نمایشگر دیجیتال هم وجود دارد. میزان دقت این نوع فلزیاب ها تا 80% میرسد و این بدان معنی است که فلزات اهنی را از غیر اهنی با دقت 80 می توانند بیابند.
خرید فلزیاب فوق به دلیل ارزان بودن معمولا به راحتی انجام می شود و طرفداران به خصوص خود را دارند. افرادی که در خرید این سیستم ها قیمت گنج یاب تصویری موضوع با اهمیتی برایشان میباشد، این دسته از فلزیاب ها گزینه ی مناسبی خواهد بود.

اما دسته دیگر با نام pi معرفی شده اند و در گروه فلزیاب های تجاری می توان انها را جای داد.
خوب مسلما این نوع فلز یاب ها دارای قدرت بیشتری هستند و همچنین وزن سنگین تری هم دارا می باشند. مصرف برق این نوع فلز یاب ها بسیار بالا بوده و به همین دلیل نیاز است تا از چند باتری شبیه باتری موتور برای تغذیه انها استفاده کرد.
این مدل به نوعی تعریف شده که هم دستگاه و هم باتری ها بروی کمر فرد نصب خواهند شد.
درست است که این مدل حرفه ای تر و پر قدرت تر هستند اما جالب است بدانید که دارای قدرت تفکیک نیستند و به هیچ وجه قادر به تشخیص فلزات اهنی از غیر آهنی نیستند. این مدل برخلاف مدل قبلی دارای صفحه نمایشگر هم نمی باشند و بسیار در ظاهر ساده تر می باشند .

میزان عمق را می توان به چند عامل مرتبط دانست

1-میزان قدرت دستگاه

2-میزان بزرگی و یا کوچکی فلز زیر خاک
3-جنس فلز
4-جنس زمین و خاکی که در ان کاوش صورت می گیرد.
5-شکل فلز

یکی از بهترین روشهایی که می توان برای ارسال میدان مغناطیسی از ان استفاده کرد روش القای پالس است . در این روش شما از یک یا چند سیم پیچ به صورت همزمان و مشترک هم برای فرستنده و هم برای گیرنده استفاده خواهید کرد.
تکنولوژی این روش اینگونه است که پالس های بسیار قوی و در عین حال بسیار کوتاه در جهت زمین و بلافاصله در جهت عکس آن تولید می شود. همین تغییر سریع جهت میدان مغناطیسی خود باعث ایجاد میدان القایی مغناطیسی در اطراف فلز خواهد شد.

در این حالت نمی توان زیاد به تشخیص نوع فلز امیدوار بود اما در عوض در زمین هایی که دارای رسانایی بالایی هستند مانند زمین های نمکی و خیس و حتی در جاهایی که اعماق زیاد است می توان به خوبی از انها استفاده کرد.
زمانی که از امکان تفکیک فلزات صحبت به عمل می آید منظور این است که دستگاه قادر به تشخیص جنس فلز مدفون شده باشد.

معمولا افرادی که به دنبال یافتن گنج هستند بیشتر به دنبال طلایاب تصویری و تحقیق راجع به قیمت گنج یاب تصویری ارزان برای خرید و البته راحتی کار می باشند و به دنبال دستگاه هایی هستند که دارای قدرت تفکیک نیز هستند.
در واقع طلا یاب دستگاهی جدا از فلز یاب نیست .
بلکه نوعی از فلز یاب است که می تواند با دقت بالایی در مورد این فلز با رازش عمل نماید و از این رو شاید اسم انرا طلایاب تصویری گذاشته اند.

اما مهمترین نگرانی هر جوینده طلا و یا فلزات قبل از گنج یاب تصویری، این است که تا چه اندازه می تواند کاوش او دقیق و مطمئن باشد. در اینجاست که اگر از یک طلایاب تصویری و یا فلزیاب تصویری خوب استفاده نمایید می توانی به نتایج به دست امده امیدوار باشید.

البته باید برای اینکه به نتیجه یک کاوش بشود دل خوش کرد فاکتورهای زیر را در نظر داشت :

1-میزان قدرت دستگاه تا چه حد است و این دقیقا به نوع دستگاه و مدار الکترونیک ان وابسته است.
2-اندازه فلز مدفون شده چقدر می باشد .این فلز می تواند جز فلزات با ارزش همچون طلا باشد و یا چیزی غیر از آن. قطعا هر چقدر اندازه ان بزرگتر باشد راحت تر می توان انرا کشف کرد.

حساسیت دستگاه های فلزیاب به فلزات مختلف متفاوت است. قطعا قدرت تشخیص فلزات اهنی با فلزات غیر اهنی برای یک دستگاه فرق می کند و هر کدام را می توانددر عمق خاصی از سطح زمین شناسایی نماید.
در واقع هر چقدر این خاصیت تشخیص جنس فلز بیشتر باشد به نوعی از ان دستگاه می توان به عنوان یک طلایاب یاد کرد و اگر حالت تصویری هم داشته باشد که می شود همان طلایاب تصویری .
بسیار مهم است که شکل و اندازه فلز مدفون شده به چه صورت باشد و این می تواند در اندازه گیری نهایی ما بسیار تاثیر گذار باشد.
حتی جنس زمین و خاکی که قرار است در انجا کاوش صورت پذیرد نیز می تواند تاثیر گذار باشد.
اما در این بخش توصیه هایی داریم برای عزیزانی که قصد خرید فلزیاب و گنج یاب تصویری را دارند :
سعی کنید قبل از انتخاب نهایی دستگاه مورد نظرتان حتما از مشخصات فنی ان از منبعی مطمئن و بی طرف اگاه شوید.
نه تنها فلزیاب تصویری بلکه هر مدل دیگری که خواستید خرید نمایید را تنها با امتحان کردن به صورت عملی خرید نمایید.
حتما به دنبال دستگاه هایی باشید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشند.قیمت گنج یاب تصویری ارزان

مهم ترین چیزی که در خرید و قیمت گنج یاب تصویری باید در نظر گرفت این است که خرید یک دستگاه فلزیاب با خرید از بقالی متفاوت است.
یعنی شما نباید پس از سوال درمورد قیمت گنج یاب تصویری از فروشنده بلافاصله مبلغ را پرداخت کنید یا همان لحظه به او اعتماد کنید.

بیشتر فلزیاب هایی که در بازار هستند گران فروشی می شوند و مشتری به خیال اینکه پول بیشتری پرداخت میکند دستگاه بهتری دریافت میکند به راحتی فریب فروشنده ها را میخورد و متاسفانه سرش کلاه می رود.
متاسفانه اکثر خریداران اطلاعات فنی بسیار پایینی از دستگاه ها دارند و همین موضوع باعث کلاه رفتن آنها میشوند.
دستگاه های اورجینال که به اسم توسط شرکت های خارجی ساخته و وارد کشور می شوند قیمت بالایی به دلایلی از جمله قیمت دلار دارند.

انتخاب بهترین گنج یاب تصویری همانقدر مشکل است که انتخاب بهترین گوشی موبایل. همانطور که وقتی قصد خرید گوشی موبایل را دارید فاکتورهای بسیاری از جمله محدوده قیمت ، کیفیت دوربین ، کیفیت صفحه نمایش ، میزان حافظه ، قدرت رم و سی پی یو و … را مد نظر قرار میدهید باید در خرید و قیمت گنج یاب تصویری نیز فاکتورها و عوامل بسیاری را در نظر بگیرید و سپس با میزان بودجه ای که در اختیار دارید اقدام به خرید از مراکز معتبر کنید.قیمت گنج یاب تصویری ارزان

کاوش برای دفینه یابی

افرادی که برای دفینه یابی تصمیم دارند که دستگاه تهیه کنند برای اینکه نتیجه مطلوب را بگیرید از فلزیاب های مکمل یا چند کاره برای اینکار استفاده کنید که در صد خطای کمترو دقت بالاتری زمان کاوش دارد.

برای پیدا کردن دفینه ها از گنج یاب نقطه زن ، اسکنر تصویری یا ردیاب فرکانسی نیز می توان کمک گرفت ، اما وقتی شما از همه این سیستم ها در کنار هم استفاده می کنید ، در حقیقت دارید از چند روش نقطه مورد نظر را اسکن می کنید که شانس و دقت کار خود را افزایش داده و در کمترین زمان می توان از وجود هدف اطمینان حاصل کرد.

انواع دستگاه گنج یاب تصویری ارزان موجود در ایران

اما مدلی دیگر که بازار خرید فلزیاب و قیمت گنج یاب تصویری را تحت تاثیر خود گذاشته دارای استفاده صنعتی است و برای مواردی همچون فرش ماشینی و چوب بری و صنایع بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.
در این مدل از دو سیم پیچ استفاده شده که یکی وظیفه فرستنده و دیگری وظیفه گیرنده را بر عهده دارد.
میدان مغناطیسی توسط سیم پیچ فرستنده ایجاد و به عمق زمین ارسال میگردد. و هر فلزی که در این میدان قرار گیرد تولید میدان مغناطیسی ضعیف تری خواهد کرد و اینجاست که سیم پیچ دوم ان میدان را دریافت کرده و به سوی ریزپردازنده جهت تحلیل و انالیز ارسال خواهد کرد.

این روزها بعد از قیمت گنج یاب تصویری ارزان موضوعی که بیشتر مورد توجه قرار میگیرد قدرت تفکیک در سیستم هاست .
یک فلزیاب که دارای قدرت تفکیک پذیری اشیا را اشته باشد معمولا در دو دسته این کار را انجام می هد.
گروهی از فلزات که دارای خاصیت مغناطیس شوندگی هستند و گروهی که دارای چنینی خاصیتی نیستند. فلزاتی که در دسته اول قرار دارند مانند اهن و چدن و فولاد را می توان نام برد.و در دسته دوم فلزاتی همچون مس نقره و طلا و برنز را می توان جای داد.

اما مساله دیگری که قبل از خرید و فروش فلزیاب یا گنج یاب معمولا مطرح می گردد این است که تا چه عمقی و با چه دقتی دستگاه می تواند شروع به کاوش نماید. اینطور می توان عنوان کرد که عمق کاوش یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید به ان بسیار توجه کرد.

انواع گنج یاب خوب و ارزان کاربردی

انواع گنج یاب ارزان که دستگاه های فلزیاب خارجی با توجه به نرخ ارز و موارد بسیاری مانند هزینه های حمل و نقل دارای قیمت های بسیار بالایی هستند، اما دستگاه های گنج یاب ایرانی به دلیل عدم وجود این مسائل دارای قیمت های به مراتب پایین تری هستند.
در ابتدا و قبل از پرداختن به مبحث گنج یاب ارزان و خوب باید نکات مهمی را به سمع و نظر شما همراهان عزیز برسانیم.
ارزان و گران بودن یک دستگاه الکترونیکی با توجه به کیفیت قطعات به کار رفته ، تکنولوژی ساخت ، امکانات و قابلیت های ارائه شده و بسیاری از عوامل دیگر تعیین میشود.

برای مثال آیا میتوان گفت که یک خودرو معمولی و فاقد هرگونه آپشن اضافی ارزان است و در مقابل یک خودرو به روز و دارای آپشن و پیشرفته گران است؟ مسلما خیر. در اینجا با مفهومی تحت عنوان “ارزش خرید” آشنا میشویم.
در مثال قبل خودرو دوم با توجه به امکاناتی که ارائه میدهد قیمت گذاری میشود و با پرداخت پول بیشتر امکانات بیشتری را دریافت میکنید و مصداق مثال قدیمی ” هرچقدر پول بدهید آش میخورید!” است و دو خودرو دارای ارزش یکسانی نیستند که دارای قیمتی واحد هم باشند.
این موضوع در مورد دستگاههای الکترونیکی هم صادق است و فکر نکنید که هر دستگاه ارزانی خوب و هرگرانی بد است.
البته عکس این موارد هم صادق است و اینگونه نیست که هرچه قیمت بیشتر پس دستگاه بهتر.

معمولا در انتخاب انواع مختلف دستگاه گنج یاب ارزان موجود در بازار ایران ، فاکتورهای بسیار زیادی مد نظر قرار داده شده است و در نهایت پس از تست های مختلف بهترین ها انتخاب و بر اساس قیمت رده بندی شده و به شما علاقه مندان ارائه میشوند.
برای انتخاب برترین ها ، از دستگاههای پالسی و VLF و همچنین فلزیاب های خارجی و ایرانی استفاده میشود و با تاکید بر کاربرد گنج یابی و دفینه یابی کاندیدا های نهایی به مشتری پیشنهاد میشوند.

مهمترین فاکتور هایی که در تست مد نظر قرار داده میشود ، تست عمق فلزیاب ، تست پایداری و ثبات ، تست تفکیک فلزیاب ، تست خطا و … بوده است.
برای کسانی که تجربه کار با دستگاه های گنج یاب و فلزیاب را دارند کارایی و قدرت از اهمیت خاصی برخوردار است و قیمت در جایگاه دوم است.
خب همانطور که میدانید فلزیابی نیز مانند شغل های دیگر طرفداران خاص به خود را اداشته و از دیر باز تا کنون بعنوان یک کار بسیار مهیج محسوب میشود.

افرادی که به دنبال این کار هستند با علایق و اعتقادات متفاوت در جهت تفریح، امنیت، نظارت و بازرسی، پزشکی، راه و ترابری و همچنین کشف گنجینه های باستانی اقدام به فلزیابی می نمایند.
فلزیاب در زندگی روزمره ما نقش کم اهمیت اما در عین حال پرکاربرد دارد.

فرض بر این بگیرید میخواهید زمینی را به منظور قرار دادن فاظلاب حفاری کنید، برای این کار بهتر است ابتدا از عدم وجود اشیاء از جمله لوله آب، سیم برق، وجود حفره یا تونل در زیر آن مطلع شوید، بدین منظور استفاده از یک دستگاه فلزیاب میتواند شما را در این امر یاری نماید و یا وجود گیت فلزیاب بازرسی در ورودی فروشگاه، ورزشگاه، دادگاه و … میتواند امنیت را برقرار کند.

گنج یاب حرفع ای دارایی چه خصوصیاتی است

در صورتی که قصد خرید و تهیه گنج یاب حرفه ای از سوی شما نهایی است و می خواهید مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید باید توجه داشته باشید که سیستم کاملا تست شده و حتی اگر ممکن است فروشنده آن را در بخشی از محل دفن فلز تست کرده و در نهایت تحویل شما دهد.

در غیر این صورت این ریسک وجود دارد که دستگاه عملکرد درستی نداشته باشد و این که حتی نسخه اصلی نباشد.
برخی از فلزیاب ها نیز صرفا برای کار های زمین شناسی و تشخیص نوع خاصی از فلز در زیر زمین استفاده می شوند. در استفاده های عمومی و مواردی که بیشتر در ایران مشتریان به دنبال آن هستند قطعا مناسب نخواهند بود.
عمق زنی های بالا تر از هفت متر نیز عموما برای فلزاتی که جدید تر هستند جواب نمی دهد، این یک روش است که از گذشته شرکت ها برای فروش سیستم های خود استفاده می کنند.

فلزیاب ها و گنج یاب های موجود در ایران توسط کشور های مختلفی تولید شده و وارد بازار می شوند.
مدل های آلمانی، فرانسوی، ژاپنی، ترکیه تا چینی، مونتاژ ایران که البته نمی توان از کشور ساخت و مبدا در مورد آن ها قضاوت کرد اما مهم است که دستگاه از قطعات مونتاژ کشور های مشهور در زمینه تولید فلزیاب و سیستم های ردیاب استفاده کنند.
نوع تفکیک در دستگاه های فلزیاب و گنج یاب حرفه ای قطعا یکی از مهم ترین عوامل انتخاب و قرارگیری آن ها در دسته بندی های مختلف است.

شما وقتی سر جستجو گر خود را سیم پیچ ببندید و روی زمین قرار دهید در تماس با شی فلزی دیگر تغییراتی بوجود می آید(در واقع میدان مغناطیسی که در تماس با یک جسم فلزی می آید در آن مشاهده می کنید) و می توانید ان قسمت را حفر نمایید. حساسیت یک فلزیاب می تواند به اندازه سیم پیچ که دور جستجو گر نصب کردید بستگی داشته باشد. هرچه این حساسیت بیشتر باشد و سیستم بتواند دقیق تر زمین را جست و جو کند میتوان گفت بهترین گنج یاب را در اختیار دارید.

همان طور که می دانید در زمینه فلزیابی ، گنج یاب ها به خاطر کارایی خاصی که دارند ، حرف اول را می زنند و در بازار جهانی علاقه مندان خاص خود را دارد. اگر اطلاعات درستی در مورد بهترین گنج یاب ندارید و از کارایی آن بی خبر هستید می توانید با ما همراه باشید.

در میان انواع مدل گنج یاب ها ، گنج یاب تصویری پرکاربردترین سیستم در این روزها می باشد. از گنج یاب تصویری برای هدف های زیادی استفاده می کنند مانند کاوش قبر ، حفره یابی ، اتاقک های زیرزمینی ، کشف دفینه ها  و … اگر شما هم به دنبال کشف موارد ذکر شده هستید بهتر است یک گنج یاب پالسی استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

به طور کلی و در مجموع چهار نوع مختلف فلزیاب وجود دارد. شما با توجه به نیاز کشفتان می توانید از بین این سیستم ها بهترین آن را انتخاب کنید.

حساسیت دستگاه گنج یاب ارزان و خوب

ایران یک کشور بسیار پهناور با قدمت زیاد و فرمانروایی پادشاهان بسیاری بوده است و از نظر ارزش ملی و گنجینه های فراوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به همین منظور استفاده از دستگاه فلزیاب به قصد کشف گنجینه و تقاضا برای خرید گنج یاب ارزان و خوب روز به روز رو به افزایش است .

افرادی که به دنبال این کار هستند میبایست اطلاعات بسیاری در ارتباط با آمار و علائم و همچنین امادگی جسمانی و روحی داشته باشند تا در این هنگام با مشکلی مواجه نشوند.
البته جهت رسیدن به دفینه لوازم و تجهیزات بسیاری لازم است که یکی پرکاربرد ترین آنها دستگاه های فلزیاب هستند که میتوانند حدث و گمان وجود اشیاء در منطقه را به واقعیت مبدل نمایند.

با پیشرفت علم و فناوری و رسوخ تکنولوژی به تک تک عرصه ها، فعالیت های بشری بسیار ساده تر از گذشته و از حالت سنتی و ابتدایی خود صورت می پذیرد. با تولید انواع گنج یاب ارزان و فلزیاب ، عرصه طلایابی در جهان نیز دستخوش تغییرات مثبت بسیار زیادی قرار گرفت و کاوشگران پس از برخورد با آنها و دیدن تاثیرات این دستگاه ها بر عملکرد و نتیجه کاوش های خود به قدری با آنها انس پیدا کرده که تصور نمی کنیم امروزه فردی پیدا شود که بدون داشتن یک دستگاه گنج یاب حرفه ای یا یک فلزیاب خوب به کاوش اهداف خود بپردازد.

همانطور که در بالا گفتیم و برای تکمیل آن باید بگوییم که روز به روز علم پیشرفته تر از گذشته می شود و این پیشرفت باعث تغییر در تمامی موارد زندگی می شود.
و از آنجایی که مبحث صحبت ما دستگاه های فلزیابی است باید بدانید که این پیشرفت علم باعث تغییرات روزانه این دستگاه ها و ظهور تکنولوژی های جدید در آنان می شود، بنابراین اگر بخواهیم یک مقایسه مفصل راجع به انواع فلزیاب ها انجام دهیم بسیار گسترده و از صبر شما عزیزان خارج خواهد بود .
بنابراین تصمیم گرفتیم که یک مقایسه کلی در بین انواع گنج یاب ارزان ایرانی و خارجی انجام دهیم تا شاید کمک کوچکی باشد برای تصمیم گیری بهتر شما عزیزان.

به طور خلاصه برای آن دسته از عزیزانی که اطلاع ندارند باید بگوییم که دستگاه های فلزیاب و طلایاب و گنج یاب ارتباط مستقیمی با نوع خاکی که در آن به کاوش می پردازید و شرایط اقلیمی منطقه مورد کاوش دارد.
بنابراین ممکن است شما یک دستگاه بسیار حرفه ای خارجی را تهیه کرده باشید ولی درون ایران و مکان شما این دستگاه قادر نباشد حتی از پس تست های اولیه برآید و این نشان دهنده خرابی و غیر اصل بودن آن کالا نخواهد بود.

ویژگی های یک فلزیاب یا گنج یاب خوب

• حداقل دارای عمق نفوذ 3 متر باشد. اعماق بیش از 5 متر وجود خارجی ندارند.
• قدرت تفکیک پذیری بالا داشته باشد و بتواند فلزات را از هم متمایز کند.
• سیستم حذف ذرات معدنی داشته باشد.
• پالسی و فرکانس پایین باشد.
• سبک و کم حجم باشد.
• حالت سیستم بالانس خودکار و دستی داشته باشد.

البته به غیر از موارد بالا اپراتوری دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و شخص استفاده کننده معمولا باید توسط شرکت های مذکور آموزش های لازم را ببینند.

کارآمد . حساسیت بالا . ظاهر زیبا

قابلیت شناسایی فلزات آهنی از غیر آهنی

استفاده آسان و راحت

قابل حمل

قابل استفاده در مکان های عمومی و خصوصی

قابل استفاده در مدارس و استادیوم و فرودگاه ها و…

در معدود دستگاه های فلزیاب دستی امکان کار در محیط مرطوب وجود دارد .

حساسیت و دقت بالا

فلزیاب باید عمق نفوذ حداقل ۴ متر را داشته باشد.(تست شده و نه صرفا روی کاغذ….تست و حروف نوشته شده روی کاغذ زمین تا آسمان فرق می کنند)
فلزیاب با کیفیت باید نشانگر حساسیت داشته باشد.
دستگاه فلزیاب یا طلایاب قابلیت تنظیم فرکانس را باید حتما داشته باشد.
بالانس(تعادل یا توازن) دستی داشته باشد .اگر بالانس دستی نباشد و اتوماتیک باشد عمق نفوذ کمتر می شود.
فلزیاب حرفه ای باید حتما تفکیک آهن و غیر آهن و یا حتی نوع جدید تفکیک یعنی just gold (فقط طلا) را داشته باشد.
حذف ذرات حداقل ۶۰% داشته باشد.توجه کنید که مهم ترین عامل در قیمت گذاری یک گنج یاب یا فلزیاب یا طلایاب همین عامل حذف ذرات می باشد.حتی گاهی حذف ذرات ۸۰% و ۹۰% دو برابر با هم اختلاف قیمت دارند!!
اگر قصد خرید فلزیاب داشتید از فلزیاب هایی استفاده کنید که دارای سیستم کاری VLF و PI و از همه بهتر PI تغییر یافته باشد که سیستم کاری PI تغییر یافته تلفیقی از دو نوع سیستم کاری VLF و PI میباشند .در واقع هم قدرت تفکیک نوع VLF را دارد و هم قدرت نفوذ نوع PI را دارد.

شاید فلزیاب تصویری در نظرتان زیباتر و حرفه ای تر بنظر بیاید ولی واقعیت این است که تصویری بودن دستگاه هیچ ربطی به عملکرد دستگاه فلزیاب ندارد .با این حال اگر به خرید دستگاه طلایاب و یا فلزیاب تصویری مصمم هستید بهترین نوع دستگاه های تصویری فلزیاب و گنج یاب،دستگاه های با سیستم کاری PI تغییر یافته هستد که قادر هستند تصویر گیری چهار وجهی داشته باشند که از هر نوع تصویری بهتر،با کیفیت تر و البته با اطلاعات بیشتر از محل مورد نظر می باشند.

برخی از دستگاه های تصویری از تکنولوژی GPR استفاده می کنند .دقت داشته باشید این نوع سیستم های فلزیاب هیچ حساسیتی به طلا ندارند و فقط و فقط به فلزات مغناطیسی مثل آهن حساست دارند و معمولا با اهن ربا تست میشوند .بنابراین اصلا استفاده از این نوع دستگاه ها توصیه نمی شود چون اصلا کاربردی برای فلزیابی و طلایابی و حتی گنج یابی ندارند و صرفا برای ژئوفیزیک و زمین شناسی طراحی شده اند.مثل دستگاه کبری امریکا که نسبت به ظاهر خوبش کارایی گنج یاب ندارد.
متراژ های عمق زنی بالای ۷ متر را برای فلزات جدید به هیچ عنوان باور نکنید .این یک حقه برای فروش دستگاه بی کیفیت فلزیاب است که اکثر فروشندگان به کار می گیرند. و متاسفانه غالبا هم موفق عمل می کنند!!!

به این نکته بسیار مهم هم توجه کنید که بعضی از فروشنده ها و اشخاص ناشی از بحث یونیزه شدن طلا سوء استفاده می کنند. درمورد یونیزه شدن طلا در مقاله ی طلایاب قبلی توضیح داده شد. برای مثال اگر یک دستگاه فلزیاب ،فلزی به ابعاد ۱۰*۱۰ سانتی متری را در عمق ۱ متری زمین تشخیص دهد می تواند یک فلز قدیمی با همان ابعاد را در عمق ۲ متری تشخیص دهد که این موضوع به یونیزه شدن طلا باز می گردد.
با اینکه بحث در مورد طلایاب و گنج یاب حرفه ای بسیار زیاد و گسترده می باشد و لی سعی کردیم که مهم ترین ویژگی های یک طلایاب حرفه ای را یادآوری کنیم.

راد فلزیاب

لیست قیمت گنج یاب در ایران

لیست قیمت در شرکت راد اما برای تهیه ی یک سیستم مناسب چقدر باید هزینه کرد یا قیمت گنج یاب در ایران به چه صورتی است و آیا بعد از تهیه ی این دستگاه ، واقعا پاسخگوی نیاز شما خواهد بود یا خیر؟

یک فلزیاب گنج یاب یا طلایاب خوب باید بتواند در اعماق بیشتری به کاوش بپردازد و با دقت عمل بالاتری این کار را انجام دهد.
فلزیاب ها و گنج یاب های موجود در ایران توسط کشور های مختلفی تولید شده و وارد بازار می شوند، مدل های آلمانی، فرانسوی، ژاپنی، ترکیه تا چینی، مونتاژ ایران که البته نمی توان از کشور ساخت و مبدا در مورد آن ها قضاوت کرد اما مهم است که دستگاه از قطعات مونتاژ کشور های مشهور در زمینه تولید فلزیاب و سیستم های ردیاب استفاده کنند.

نوع تفکیک در دستگاه های فلزیاب و گنج یاب قطعا یکی از مهم ترین عوامل انتخاب و قرارگیری آن ها در دسته بندی های مختلف و صد البته موضوعی تاثیر گذار در قیمت گنج یاب در ایران است. در واقع اگر حساسیت کار برای شما بالا است و در مورد محلی که قصد بررسی آن را دارید مطمئن نیستید بهتر است که گزینه های تشخیص نوع فلز و یا همان مدل های تشخیص طلا را انتخاب کنید.

قیمت گنج یاب در شرکت راد کار با دستگاه های فلزیاب و گنج یاب هرچه راحت تر و ساده تر باشد ، اپراتور وقت کمتری برای آموزش کار با سیستم صرف خواهد کرد.
بنابر این شاید بتوان گفت تنظیم اتوماتیک دستگاه و استفاده ی آسان از سیستم نیز میتواند موردی تاثیر گذار در قیمت گنج یاب در ایران باشد.

اما مهمتر از همه شما هستید که باید بسیار تمرین کنید تا در کار گنج یابی استاد شوید ، چرا که گنج سیب زمینی نیست که همه جا سبز شود. شما باید بتوانید با مشاهده دقیق محیط اطراف و اثار و علائم بهترین مکان را برای جستجوی گنج پیدا کنید- تلاش صبر و حوصله چیزی است که در زمان کاوش نیاز دارید.

از طرفی حساسیت به گاز طلا و همچنین به گاز فلزات دیگر ، بستگی به مقدار گاز دارد هر چه مدت زمانی که فلز زیر خاک است بیشتر باشد گاز ان بیشتر و قدرت گیرندگی فلزیاب بیشتر خواهد بود این خاصیت مربوط به همه فلزیاب ها است.
از میان مارک ها و انواع مختلفی که در بازار وجود دارد باید با اطلاعات دقیق برای خرید بهترین و مناسب ترین محصول مورد نظر اقدام نمود.

یکی از مهم ترین و اساسی ترین نکات در خرید دستگاه گنج یاب این است که برای خرید این محصولات نباید زیاد به مارک و برند توجه نمود و بیشتر به کیفیت و امکانات دستگاه توجه کنید.

لیست قیمت گنج یاب شرکت راد نخست باید نیاز سنجی درستی توسط فروشنده از شما انجام شود تا در انتخاب بهترین نتیجه را دریافت کنید، توجه فرمائید که دستگاه های فلزیاب بسته به استفاده شما و چیزی که از فروشنده و تامین کننده این سیستم ها می خواهید می توانند در ابعاد مختلف، تکنولوژی های فوق پیشرفته شعاع زن، با سنسور های گوناگون باشند.
حتی برخی از دستگاه ها با عنوان گنج یاب حرفه ای می توانند نوع فلز، درصد خالص بودن آن و همین طور نقطه دقیق را به صورت کاملا تضمینی به شما ارائه دهند.
در واقع اگر می خواهید خرید مطمئن داشته باشید، نخست باید مدلی مناسب را انتخاب کرده تا از یک فروشنده معتبر تهیه فرمائید.
فروشندگان این دستگاه ها عموما اطلاعاتی نظیر نام مدل، شرکت سازنده و همین طور امکانات جانبی این دستگاه ها و قیمت را به شما اعلام می کنند.

گنج یاب ارزان چه گنج یابی است

اما در خصوص این موضوع از هر کاوشگر موفقی چه مبتدی و چه حرفه ای سوال کنید که علت موفقیت آنها چه بوده است ، قطعا یکی از اولین پاسخ هایی که شما خواهید شنید استفاده از دستگاه های فلزیاب قوی یا انواع مختلف طلایاب ها یا گنج یاب ارزان و خوب خواهد بود .

ولی با توجه به بالا بودن قیمت این دستگاه ها چگونه می شود که یک گنج یاب ارزان و خوب اما در عین حال قوی و حرفه ای ، خرید و آیا اصلا این چنین دستگاهی وجود دارد یا خیر؟
آیا گنج یاب ارزان و خوب دارای عملکرد صحیحی هست یا خیر و از کجا می توان یک گنج یاب حرفه ای خرید؟

با ما در ادامه همراه باشید تا با بررسی و پاسخ به تک تک این سوالات شما را در راه انتخاب و خرید یک گنج یاب ارزان و خوب اما با کیفیت مناسب راهنمایی کنیم.

کسانی که از دستگاه های فلزیاب استفاده می کنند می دانند از میان مارک ها و انواع مختلفی که در بازار وجود دارد باید با اطلاعات دقیق برای خرید بهترین و مناسب ترین محصول مورد نظر اقدام نمود.
تنها اکتفا به نام و برند یا ظاهر یک دستگاه و قیمتی که دارد ، نمیتواند برای انتخاب کافی باشد.
بهتر است ابتدا این موضوع را با بیان کردن این مورد که آیا اصلا دستگاهی وجود دارد که علاوه بر قوی بودن ارزان نیز باشد یا خیر، شروع کنیم. در پاسخ باید بگوییم که بله، هرچند با توجه به قیمت های بالای انواع دستگاه های فلزیاب شاید کمی عجیب بنظر برسد اما این موضوع واقعیت دارد.

نکاتی راجب گنچ یاب حرفه ای

نکاتی در انتخاب دستگاه هایی که فروش بالا دارند و در میان خریداران محبوب تر هستند نیز همیشه تکنیک انتخابی خوبی است. چون هم بهتر پشتیبانی می شوند و هم مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری آن ها در اسرع وقت حل می گردد.
باید بدانید که امکان تشخیص تصویری در دستگاه های فلزیاب آن طور که برخی از وب سایت ها و فروشنده های مجازی روی آن مانور می دهند مهم نیست، در واقع این یک ویژگی اضافه است که توسط شرکت ها برای جذب حداکثری مشتری انجام می شود.
همین طور لازم به ذکر است که مدل های محبوب و پرفروش موجود در بازار ممکن است هر از چند گاهی آپدیت های نرم افزاری دریافت کنند.
این مسئله باعث می شود که آن ها عملکرد به مراتب بهتری نسبت به دیگر مدل های موجود در بازار داشته باشند و حتی نقص های آنان نیز پس از هر مرتبه بروزرسانی برطرف می گردد.
ویژگی VLF و PI موجود در دستگاه های فلزیاب ضریب نفوذ آن ها، تفکیک پذیری را بیشتر می کند، دستگاه هایی که در لیبل توضیحات از این ویژگی ها پشتیبانی می کنند ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند، اما کار تشخیص را چند برابر بهتر انجام می دهند.

فلزیاب های اصلی قطعا نشان بررسی و سنسور میزان حساسیت را در خود جای داده اند و این یک قابلیت استاندارد در فلزیاب ها و طلایاب های اورجینال است.

حساسیت دستگاه گنج یاب حرفه ای

در واقع اگر حساسیت کار برای شما بالا است و در مورد محلی که قصد بررسی آن را دارید مطمئن نیستید بهتر است که گزینه های تشخیص نوع فلز و یا همان مدل های تشخیص طلا را انتخاب کنید.
البته که قیمت فلزیاب ها بسته به شعاع و همین طور متراژی که در آن قابل تشخیص دارند متفاوت است.
پس بهتر است که همین حالا در انتخاب خود تجدید نظر کنید، گزینه های Just Gold حتی توسط برند های مشهور نیز معرفی شده اند و حالا امکان خرید آن ها وجود خواهد داشت.

تشخیص فلزات جدید و قدیمی نیز برای دستگاه ها دسته بندی متفاوتی را باز می کند، برخی مدل ها در تشخیص فلزات تازه تر بسیار سریع تر عمل می کنند، اما در مورد فلزاتی که قدیمی تر هستند و در عمق بیشتری دفن شده اند کار برای آن ها سخت است، به این نکته نیز در حین تهیه دستگاه فلزیاب و گنج یاب حرفه ای دقت نمائید.
فاکتور های زیادی برای خرید دستگاه فلزیاب یا گنج یاب حرفه ای و انتخاب نهایی وجود دارد که برخی از آن ها متاسفانه در باور ما جای گرفته اند و شاید بخشی از آن به دلیل محدودیت استفاده از سیستم های قدرتمند تر باشد که تنها در بازار های جهانی عرضه می شوند.

مثلا مدام می شنویم دستگاه هایی که قیمت بالاتری داشته باشند می توانند کیفیت کار بالا تر داشته و در واقع تشخیص نوع فلز را تضمین می کنند. در صورتی که این طور نیست. حتی برخی از مدل ها ممکن است قیمتی واقعی در بازار ایران نداشته باشند.
در نتیجه باید بدانید که فلزیاب های صرفا گران ایده آل شما نخواهند بود.
شما می توانید کیفیت و کارایی هر کدام از فلزیاب ها را روی وب سایت های بین المللی و همین طور فروشگاه های معتبر مورد بررسی قرار دهید. در این صورت هم انتخاب شما آسان تر خواهد شد و هم احتمالا با مدل های مختلف موجود در بازار اروپا و امریکا آشنا می شوید.

لیست قیمت گنج یاب ارزان

 قیمت گنج یاب ارزان دستگاه های ایرانی صرفا جهت کاوش در درون خاک ایران و با در نظر گرفتن نوع خاک، شرایط اقلیمی و آب و هوایی آن طراحی و ساخته می شوند، بنابراین شما با استفاده از یک دستگاه معمولی فلزیابی ایرانی در درون ایران ممکن است نتیجه ای بگیرید که حتی با بهترین برند و مارک خارجی نیز حاصل نشود .
یکی دیگر از انواع گنج یاب ارزان و خوب گنج یاب های آنتنی هستند.

گنج یاب ارزان و خوب آنتنی دارای انواع مختلفی بوده و دارای قابلیت های بسیار خاص می باشند. از این دستگاه ها برای تعیین محل دقیق اهداف استفاده می کنند، به گونه ای که ابتدا با یک دستگاه شعاع زن و یک فلزیاب و یا گنج یاب معمولی قسمت حدودی دستگاه را مشخص می کنند .
سپس با یک دستگاه گنج یاب آنتن راداری اقدام به دریافت محل دقیق هدف می کنند.

از مشخصات یک گنج یاب ارزان و مناسب می توان به ظاهری بسیار ساده و طرز کار و رابطی ساده و کاربر پسند و باطنی قوی، کارایی و عملکرد عالی در زمین های شور، کوهستانی و انواع زمینه های آلوده با سیگنال ها و امواج مزاحم، قدرت تفکیک مناسب قدرت تعیین عمق و محل دقیق هدف با استفاده از نقطه زنی و در نهایت قیمتی بسیار عالی و استثنایی اشاره کرد.

یکی ازگزینه هایی که بهتر و آسان تر می توانید دستگاه گنج یاب مورد نظر خود را در بازار جستجو کنید این است که به کمک جستجو در گوگل دستگاه های مختلف را بررسی کرده و پس از تحقیق و مطالعه کامل چند مدل مختلف را انتخاب کرده و با مراجعه به دفاتر فروش یا نمایندگی فروش فلزیاب معتبروبا مجوز شرکت های تولید کننده ، دستگاه مورد نظر خود را تست و بررسی کنید و در نهایت یک مدل را برای فعالیت خود انتخاب کنید.

البته برای اینکه دستگاه رو برای چه کاری میخواهید انجام دهید باید مشخص کنید به طور مثال :

دستگاهی که برای سکه زنی و قبر کاربرد دارد با دستگاهی که برای دفینه و گنج در عمق های بالایی هستند متفاوت هستند در نتیجه سیستمی که انتخاب میکنید باید متناسب با کار مورد نظر شما باشد .

مناسب ترین و بهترین دستگاهی که انتخاب میکنید دستگاهی است که با  شرایط محیط سازگار باشد .

برای پیدا کردن سکه ، تکه های طلا ، عتیقه جات یا کار قبر یکی از بهترین دستگاه ها ، دستگاه گنج یاب نقطه زن است. طبق بررسی ها و تجربه های باستانی عمق قبر های با ارزش و سکه ها معمولا تا 2 متر می باشد که با تهیه یک نقطه زن کارآمد می توان به اهداف خود رسید.

گنج یاب راکتی ( دستی )

توانایی کار دستگاه با باطری AA با شارژدهی مداوم تا 50 ساعت

دارای آلارم لرزشی ، صوتی و تصویری

تنظیمات در 3 سطح متفاوت

شارژر سریع داخلی

فلزیاب دستی با توانایی درمحیط های مرطوب تا 98% رطوبت

دارای و زن سبک 480 گرمی

کیف حمل و نقل با وزن 3 کیلو گرم

ساخته شده پلیمر ضد شوک الکترونیکی

راد فلزیاب
راد فلزیاب

خرید گنج یاب با ارائه بالا و با کیفیت

خرید اینگونه افراد معمولا بعد از فروش چند دستگاه سایت یا کانال خود را مسدود کرده و همچنین شماره خود را مسدود می کنند و روز از نو و روزی از نو با یک اسم و شماره و کانال جدید شروع به تبلیغ می کنند .

 در صورت خرید از شخص به هیچ عنوان از خدمات پس از فروش خبری نخواهد بود زیرا نه شرکتی در کار است و در صورت نبودن خدمات پس از فروش دستتان به جایی بند نخواهد بود و همچنین گارانتی دستگاه هم بی فایده خواهد بود .

مسئله اصلی قیمت گنج یاب است که هر دستگاهی که از هر شرکت خارجی خریداری شود اگر توسط شخصی باشد همان قیمت سایت اصلی شرکت سازنده خواهد بود در حالی که اگر این خرید توسط شرکت به صورت عمده انجام شود قیمت حداقل 20% الی 40% کمتر از قیمت درج شده در سایت می باشد و همچنین شرکت فروشنده در ایران نیز تخفیف پایینتری به خریدار خواهد داد زیرا در زمان خرید درصدی کسر شده پس منطقی است که به خاطر رقابت شرکت فروشنده پایین ترین قیمت را دشته باشد .

 از فروشنده حتما فاکتور خرید از شرکت اصلی فروشنده را بگیرید و همچنین فاکتور شرکتی که در ایران این دستگاه را به شما می فروشد و حتما در فاکتور قید شود که این دستگاه ساخت فلان شرکت و به عنوان اصل و اورجینال فروخته می شود و حتما حتما مهر شرکت در زیر فاکتور داشته باشد که اگر دستگاه غیر اورجینال بود به راحتی می توانید از طریق شکایت از شرکت فروشنده پول خود را پس بگیرید و در مورد قانونی نبودن دستگاه نگران نباشید اگر شرکت فروشنده در ایران ثبت شده باشد می توانید فاکتور را به عنوان معدن یاب تهیه کنید .

تفاوت فلزیاب ،طلایاب با گنج یاب چیست

انواع فلزیاب فقط قادر به شناسایی فلز در زیر زمین است و نمیتواند نوع فلز را شناسایی و تفکیک کند.

خرید طلایاب بر خلاف اسم خود به دستگاهی گفته میشود که علاوه بر مشخص کردن فلز قادر است نوع فلز از بابت آهن و غیر آهن بودن را مشخص کند . به طور خیلی ساده قیمت انواع دستگاه طلایاب برای پیدا کردن گنج ها و اشیای قدیمی استفاده می شود.در واقع بیشتر به دلیل اینکه از این دستگاه های برای پیدا کردن  طلا و یا  یافتن سکه های طلای مدفون شده در زمین استفاده میشوند به دستگاه طلایاب معروف شده اند .

اما گنج یاب به دستگاهی گفته می شود که علاوه بر شناسایی فلز قادر است با ارزش یابی ،ارزش دار بودن یا به عبارتی طلا یا غیر طلا بودن فلز را مشخص کند.

خرید گنج یاب از شرکت راد

در شرکت راد فلزیاب سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئین و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.

خرید گنج یاب از شرکت راد تنوع آب و هوایی و خاک مورد استفاده در نقاط مختلف جغرافیایی باعث شده است تا شاهد تنوع مدل های مختلف این محصولات باشیم، و البته رنج قیمت گنج یاب در ایران بسیار متنوع باشد .

این تنوع محصولات از یک طرف می تواند به عنوان یک ویژگی مثبت و خوب در نظر گرفته شده و باعث شود تا افراد، انتخاب های بیشتری داشته باشند.
اما همین انتخاب های بیشتر در برخی از موارد ممکن است باعث ایجاد دغدغه هایی برای افراد در انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع فلزیاب از میان دستگاه های موجود در بازار شود.

هر منطقه و حتی هر شهر و کشور فلزیاب مخصوص به خود را می طلبد. زیرا ترکیبات خاک مناطق مختلف می تواند در نتیجه جست و جو تفاوت های زیادی را به وجود بیاورد.
همان طور که می دانید خاک ایران یکی از خاک های غنی است که سرشار از املاح و مواد معدنی است که می تواند برای ما خوب باشد. اما هر چقدر که این غنی بودن خاک از نظر املاح معدنی برای ما مفید باشد، برای فلزیاب ها و همچنین کاوشگران طلا مضر است.

تمام کانی های بی ارزش و مواد معدنی که در خاک ایران وجود دارد می تواند در کار کاوشگران اختلال ایجاد کند. از این رو حتما برای تهیه فلزیاب به این نکته توجه کنید که دستگاه شما حتما باید دارای متعادل کننده زمین باشد. با این قابلیت تا حد زیادی از تاثیر مواد معدنی جلوگیری خواهد شد.

 برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

09122200779

کاربران گرامی لطفا صفحه اینستاگرام مارا دنبال کنید.

Faraz_felezyab@

Felezyab_faraz1992@

talayab121@

ایمیل :[email protected]